Сигнал на спешен телефон до 10 секунди
Нововъведенията ще позволят още един пост на телефона да приема до 3 000 обаждания. Това ще се случи чрез въвеждането на нов хардуер в спешния телефон. "Няма да се губят минути за два разговора. Те ще се прехвърлят директно към диспечър на болниците, който веднага ще преценява какъв екип да прати", обясни д-р Пенков.
По-бързо ще се оказва медицинска помощ
на нуждаещите се. Това ще се случи, след като заработи системата между линейките и спешните приемни отделения на болниците. Тя ще позволи екипът от линейката, която е на мястото на инцидента да подаде информация към конкретното спешно отделение, за да е е ясно там екипът какъв пациент ще посрещне.
Обмисля се също да има и неотложни звена
в някои лечебни заведения, които също да са интегрирани в тази система. Пенков увери, че тази промяна ще стане факт, ако лекарите я приемат. Директорът на спешен телефон 112 Цветомир Цеков увери, че се работи по създаване на нова платформа, която ще може да приема и видеосигнали от хората. Помислено е и за хората с увреден слух и зрение. Там приложение към платформата ще помага и за техните сигнали.
От създаването на телефона са приети
над 44 милиона. В годините гражданите са се научили да ползват телефона по предназначение и фалшивите сигнали са намалели. На една смяна оператор приема средно над 200 реални сигнала. Освен техническите подобрения през май месец през обучение преминаха и 400 от диспечерите от Райооните координационни централи на Центровете за спешна медицинска помощ (ЦСМП).
Има отлив от професията парамедик
Две катастрофи с линейки в София за ден
Обученията на спешна помощ се възобновяват
Абсурдно е да разделят медиците
Дават 20 млн. лв. за хеликоптер за спешна помощ
Търси се спешно кръв АВ отрицателна!
МЗ още оборудва бързата помощ
Ведомството обяви търга и за апаратурата за държавните болници и спешните филиали в страната