40% от бизнесът смята, че търговете са нагласени
Над 40% от българските компании смятат, че има предварително набелязан за печеливш кандидат при избора за изпълнител на обществени поръчки. Малко над 20% от анкетираните са участвали в обществени поръчки и са ги печелили, а още толкова никога не са участвали. Причината за липсата на интерес от тяхна страна се дължи ред причини. Основни пречки са
попълване на много и сложна документация,
непосилни гаранции за малките средни предприятия (МСП), липса на информация за поръчките, невъзможност за МСП да извърши целия обем на поръчката.
Именно поради тези причини бизнесът предлага няколко препоръки, които да направят обществените поръчки по-ясни. Над 62% от анкетираните предлагат търговете да се обявяват и провеждат само по електронен път, при ясни критерии. Това щяло да доведе до повече прозрачност, както и до изчистване на лошия имидж на търговете и порочните практики, при които малък брой компании да са в постоянно печелившите, макар с не толкова добри оферти.
44% пък считат, че не трябва да се включват субективни критерии
като например отлагане на плащанията. 38% предлагат да се предвижда определен процент от обществените поръчки, който да бъде изпълняван от МСП. В анкетата се предлагат още множество варианти за противодействие срещу корупционните практики.
Проучването на БТПП показва, че след влезлия от април 2016 година нов ЗОП едва 13% от анкетираните компании забелязват подобряване в прозрачността на процедурите за търговете. Малко повече от половината - 56% не забелязват никаква промяна, а 31% не могат да вземат отношение по въпроса, защото нямат преки наблюдения.
Заемите не се оказаха панацея за болниците
Майчин дом на загуба за полугодието
МЗ купува радиофармацевтици
Болниците с 326 млн. през юни
ББР с кредити за публични болници
Ръст на цените и при медицинските изделия
През миналата година те са поскъпнали с около 10%, а касата е платила с 30% повече в сравнение с предходната заради увеличение и в обемите
Boehringer отчете ръст на продажбите
19 млрд. е ефектът от здравеопазването ни
Секторът осигурява работа на 106 000 души и има нужда от още средства, обясниха от БЛС
Оземпик може да струва $5 на месец
Стойностите, на които се продават иновативните лекарства за отслабване и инсулините в повечето случаи са надценени десетки пъти, показва изследване
Байер с продажби за 46.6 млрд. евро
Компанията ускорява развитието на иновациите в сърдечносъдовите заболявания, онкологията, имунологията и неврологията, съобщиха оттам