Бизнесът губи 144 млн. лв. от болести

Около 30% от решенията за напускане на работа
например, се дължат именно на напрежението. Загубите могат да бъдат двойно по-високи от тези, генерирани заради отпуски и болнични, защото физическото и психическо претоварване се отразява на поведението и съдбите на хората и техните семейства, допълва експертът.
Неслучайно Световната здравна организация (СЗО) определя стреса като епидемията на 21 век, а бърнаут синдромът се изучава като диагноза от студентите по медицина. Парите и работата са сред основните причини, които провокират напрежение у хората, а най-засегнати са мениджърите и търговците. Под стрес са и всички, които работят в условия на непрекъсната междуличностна комуникация, в това число заетите в образованието, здравеопазването, армията и органите за сигурност, както и в сферата на услугите. Световната статистика показва, че податливи на стрес са 54% от жените и само 33% от мъжете.
Симтомите на бърнаут могат да са както физиологични, така и психологични.
Честото главоболие и проблемите със съня
могат да звучат банално, но са сред най-често срещаните „издайници” на стреса. При много хора се наблюдават поведенчески промени или честа смяна на настроенията. Когато весели и позитивни хора изведнъж загубят смисъл в ежедневието си, това е сигурен сигнал за прегряване, подсказват експертите. „Под стрес сме, защото ежедневно се борим с конкуренцията, с отчуждението помежду си, с посланията, които идват от обществото, с технологиите около нас, със самотността и в крайна сметка с цялата икономика. Желанието да се представим по най-добрия начин също провокира стрес. И ние, като отделни личности, сами го увеличаваме, защото
продължаваме да вярваме в пет основни мита
– за прогреса, ефективността, перфектността, удовлетворението и непрекъснатата иновация. Така се оказваме хванати в капана на бърнаут”, допълва канадския специалист по стратегически маркетинг Хамза Кан.
Според него, проблемът може лесно да бъде преодолян, ако компаниите направят усилия да подобрят работната среда. Това означава не само да създадат възможност за повече и по-ефективна почивка на служителите си, но и да изискват те да се възползват от тях. Освен това, всеки сам трябва да подреди личните си приоритети и да постави (поне временно) на заден план тези, които му създават повече стрес.

12 хил. лв. за "Бални рокли с кауза"

Живот за Ивчо с разкази за любов

Да подадем ръка на Ирена

Борбата на Иво продължава, да му помогнем

Кризата у нас тепърва предстои

Виктория и Георги - топ имена за бебета

Шампионка по карате срещу насилието над деца

Да помогнем на Божидара да проходи

Климатът ни става като в Северна Гърция
