Власт и социални партньори стиснаха ръце за МРЗ от 2027 година
Изготвяне на нов механизъм за изчисляване
на минималната заплата, който да бъде приложен през 2027 г., обедини правителството и социалните партньори по време на първия кръг от преговори, който се проведе днес в Министерството на финансите.
В работната група участват
вицепремиерът и министър на финансите Гълъб Донев, министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова, КНСБ, КТ „Подкрепа", БСК, АИКБ, КРИБ и БТПП. В първото заседание се включиха и представители на Националния статистически институт.
Страните се договориха за прилагане
на законоустановен модел за минимална работна заплата и се обединиха около критерии, които включват:
- покупателна способност на минималната работна заплата за страната, като се взема предвид издръжката на живот;
- общо равнище на работните заплати и тяхното разпределение;
- темпа на растеж на работните заплати;
- дългосрочните равнища на производителността на труда в страната.
Веднъж на четири години да се извършва оценка
на адекватността на най-ниското възнаграждение за труд в страната, се споразумяха участниците в срещата.
„Необходимо е да разработим бързо и спешно механизъм за изчисляване на минималната работна заплата, който да бъде съобразен с Директивата за адекватни минимални работни заплати в ЕС и Конвенция 131 на Международната организация на труда", подчерта финансовият министър Гълъб Донев в началото на срещата.
„Всеки етап от процедурата на договаряне ще се консултира със синдикатите и работодателите", допълни министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова.
Разговорите между представителите на държавата и социалните партньори за начина на формиране на минималната работна заплата продължават.
Шестима министри пробягаха 5 км на маратон
Приеха промени в Кодекса на труда за КТД
15 дни отпуск на бащите остава накуп
Нощният труд става 0,15% от МРЗ
Ефремова предлага ръст на семейните помощи
Домакинства не могат да покриват разходи за храна
Обсъждат нов модел и кодекс за социална подкрепа
МС ще определя минималната заплата
Бюджетът финансира обучението на над 6000 души