С това решение ще изпълним един от ангажиментите си за намаляване на неравенството в България, казва акад. Николай Денков
Clinica.bg
press@clinica.bg
Кабинетът вдига минималната работна заплата на 933 лв. от 1 януари 2024 г. Това ще стане с решние на Министерски съвет на днешното заседание, стана ясно от думите на премиера акад. Николай Денков.
„Днес ще вземем едно от най-важните решения свързани с подготовката на бюджета за 2024 г.", каза той. Предстои кабинетът да одобри увеличение на минималната работа заплата със 153 лв. така че от 780 лв. тя да стане 933 лв. от 1 януари 2024 г.
Това повишение ще подобри
жизнения стандарт на повече от 500 000 работещи, които в момента получават възнаграждения от 780 до 933 лв. То значително надхвърля инфлацията през последната година – през август 2023 г. спрямо август 2022 г. тя е 7.7%.
„С това решение ние ще
изпълним един от ангажиментите си, съчетан с други мерки за намаляване на неравенството в България, което е твърде високо за европейските стандарти", каза Денков. Той добави, че България продължава да бъде държавата с най-ниска минимална работна заплата в ЕС.
По думите му поетапно ще трябва
да излезем от ситуацията на икономика, която привлича инвеститори главно с ниските си работни заплати и все повече да ги привличаме с това, че предлагаме производства с високо качество и висока добавена стойност и добре подготвена работна ръка. „Разбира се това ще отнеме време, но решението днес е стъпка в тази посока", каза премиерът.
Традиционно в подкрепа на мярката
вече се обявиха от синдикатите, а сериозни резерви изказаха от бизнеса. Според работодателите увеличаването на минималната заплата трябва да се ръководи не от социални аргументи, а от производителността на труда.
От МС обаче обясниха, че определят
новия размер на най-ниското възнаграждение според изискванията на Кодекса на труда, който гласи, че минималната работна заплата за следващата календарна година се определя в размер на 50 на сто от средната брутна работна заплата за период от 12 месеца, който включва последните две тримесечия на предходната година и първите две тримесечия на текущата година. Новата най-ниска заплата не може да е по-ниска от определената за предходната година.
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки. Политика за бисквиткитеСъгласен съм