Жалваме се от лечение онлайн
Сигналът се получава оналйн, след което се обработва и се насочва към съответната институция, която може да го провери и вземе отношение по него. Съответно гражданинът, който го е подал ще може да следи движението на сигнала чрез код за достъп, който получава, обясни д-р Станимир Хасърджиев, председател на НПО. Също така той ще получава на мейла си писма докъде е стигнало разглеждането му.
Движението на сигналите ще бъде видимо и за останалите хора, но без конкретните данни на подателя. Институциите в здравеопазването също ще имат достъп до системата, за да виждат синалите към нея.
Освен жалби в сайта ще се качват и положителни отзиви на пациентите към лекари и болници, допълни д-р Хасърджиев. Целта на платформата е да се подобри качеството на оказваната медицинска помощ у на удолетвореността на пациентите от нея. Платформата може да послужи и като ориентир за състоянието на системата. В нея ще се отговаря и на въпроси на пациенти от квалифицирани експерти.
1027 са жалбите в Изпълнителна агенция "Медицински одит" само за последната година и половина, каза междувременно проф. Златица Петрова, директор на институцията. Най-голяма част от тях - 67%, са свързани точно с качеството на лечение. Липсата на достатъчно адекватна медицинска помощ, както и на информация са сред най-честите проблеми. Макар и по-рядко пациентите се оплакват и от неправомерно искане на средства. Най-много са сигналите в сферата на хирургията, АГ и педиатрията, каза още проф. Петрова. Заради това агенцията там направи и тематични проверки.
При около 8% от проверените сигнали експертите са се натъкнали на индивидуални лекарски грешки. Толкова е този процент и в света, обясни проф. Петрова. В повечето случаи на нарушения обаче става дума не за лекарски, а за медицински грешки. При тях недоразуменията се дължат на лоша органзиация или мениджмънт в лечебните заведения.
За съжаление у нас все още има норматвини пропуски при дефинирането на тези понятия. Това обаче води до проблеми в съда. Заради това от ИАМО са поискали съдействие от Омбудсмана. Идеята ни е да се запише в наредба, че при съдебни дела важат текстовете от чл. 81 в закона за здравето, където се казва какво е адекватна медицинска помощ, обясни главният секретар на ИАМО Димитър Евлогиев. Ако това не се направи, решенията на магистратите в страната ще бъдат диаметрално различни за аналогични казуси.
Ще договарят по-малко доплащане за зъбни протези
Хоспитализациите се увеличиха с 2%
Данните на здравната каса са за осемте месеца на годината и повдигат два важни въпроса - какво е здравето на нацията ни и ще имаме ли в бъдеще регионално здравеопазване
Какво плаща НЗОК в чужбина
Диабетици с добър контрол без лечение по НЗОК
С централизиран конкурс лекарят ще губи време
Плевен като здравен феномен
Или как болниците в този регион се превърнаха в първи избор на пациентите от други области, надминавайки дори София
Специализацията не трябва да е фиктивна
Има проблеми със смъртните актове в хосписа
Проверяват лекарските права на Миладиноски

