15% намаление на дните със смог

Кьолн също работи за смяна на твърдите горива
за отопление в домакинствата, съобщи заместник – кметът на града Харолд Рау. Общината в немския град отчита битовото отопление като една от основните причини за замърсяването на въздуха. Като следваща мярка Кьолн предвижда да подмени изцяло превозните средства в градския транспорт. „Как да мотивираме хората, за да променят поведението си е основното ни предизвикателство", каза Харолд Рау. Като успешна програма на градската управа в Кьолн той посочи подкрепата, която се оказва на жителите на града да купуват велосипеди на половин цена. Колелата задължително трябва да са оборудвани с кошница за багаж, за да не се налага ползването на автомобил, когато човек носи много вещи със себе си.
В Париж от тази година програмата за подобряване
качеството на въздуха включва финансова подкрепа в размер на 400 евро за купуването на електровелосипеди. Това съобщи Орели Солан, общинският съветник с ресор „Чистота на въздуха" към кмета на Париж. Над 40 са мерките, които кметството в Париж е предвидило за справяне със замърсяването. „За 10 години успяхме да намалим с почти 50% замърсяването с фини прахови частици, но ситуацията не е розова.
Бяха взети много непопулярни мерки.
Една от тях е забраната коли произведени преди 2005 година да влизат в центъра на града през делничните дни", каза Орели Солан. Дългосрочната цел на Париж е след 2024 година в града да няма изобщо дизелови автомобили и отопление с твърдо гориво в домакинствата. Усилията на Солун в момента са насочени към разработването на нова мрежа за мониторинг на въздуха. Това съобщи кметът на Солун Янис Бутарис. „Кризата в Гърция също се отрази много зле на чистота на въздуха. Усилията в момента са насочени към обновяване на обществения транспорти с еко превозни средства", каза той.
Увеличаване на зелените площи и велоалеите
са сред мерките за намаляване на замърсяването на въздуха в Тирана, отчете заместник-кметът на града Анди Сефери. Градската управа планира да стартира програма за създаването на 5 таксиметрови компании, които да работят само с електроавтомобили, тъй като трафикът е основен причинител на замърсяването на въздуха в града.
Увеличаване на електроавтомобилите и намаляването на дизеловите коли трябва да е основна цел за Европа, смята заместник – кметът на Порто Филипе Араухо. Той е и вицпрезидент на групата за околна среда в европейската мрежа Eurocities.
„Не мисля, че промяната може да стане по плавен начин.
Ние трябва да наложим на индустрията да направи промяната, защото в това са намесени много средства", каза той.
Във форума участваха още експерти и представители на местната власт от градове в Холандия, Полша, Италия и Шотландия. Събитието беше открито от заместник-председателят на Европейския комитет на регионите Марку Маркула. „Нашата роля е да посочваме неотложните проблеми и да насърчаваме членовете на мрежата ни да ги решават. В това отношение е много важно и мобилизирането на цялата общественост. Необходими са ни повече градове като София, която е сред най-активните в редица пилотни проекти", каза г-н Маркула пред участниците в конференцията. Основните модератори на събитието бяха Чарлина Вичева – заместник – генерален директор на Съвместния изследователски център към Европейската комисия и Юлиан Попов – член на Европейската фондация за климата.

Системата за контрол на въздуха e компрометирана

По-строги глоби при замърсяване на околната среда

Учените да кажат за климатичните промени

Чистият въздух е право на всеки

Мръсният въздух е рисков за здравето

Безопасният въздух е право на всеки
Мечтая за времето, когато неравенствата при опазване на здравето на белите дробове ще изчезнат, казва Наталия Маева

Пациенти искат мерки за по-чист въздух

Между 10 000 и 15 000 умират от болести на мръсния въздух

ЕК с по-строги правила за качеството на въздуха
