Забрана за рекламата на тютюн в спорта

British American Tobacco (BAT) наскоро обяви „ново глобално партньорство" с екипа на Формула 1. Това предполага, че
намерението на компанията е да насърчава
употребата на тютюн в частност продуктите чрез нагряване. Philip Morris International (PMI) пък създаде ново лого, което ще бъде „припознато" и от автомобилите Ferrari. Мoтоциклетите на Ducati, сред които е и MotoGP, пък популяризираха марката цигари Marlboro. Всички тези примери свидетелстват за партньорството на тютюневата индустрия с водещи автомобилни марки и спортни мероприятия.
Всеобхватните забрани върху рекламата,
промоцията и спонсорството на тютюневи изделия намаляват консумацията на цигари, включително сред младите хора. Това гласи Член 13 от Рамковата конвенция на СЗО за контрол на тютюна. Тя задължава страните по Конвенцията да прилагат тези ограничения. Определенията за „реклама и промоция на тютюн" и „спонсорство на тютюневи изделия" са широки. Те обхващат всякакъв тип дейности, които насърчават пушенето.
Действията на компаниите водят до рекламиране
и популяризиране на тютюневите изделия и тютюнопушенето към света като цяло, включително младите хора. Рекламата и промоцията на тютюневи продукти се случват както в страните, в които се случват самите събития, така и в тези, в които те се предават по телевизията например. Затова СЗО призовава правителствата да прилагат своите вътрешни закони, забраняващи рекламирането, популяризирането и спонсорството на тютюна по възможно най-строг начин. Това може да включва налагане на санкции и предприемане на превантивни действия, като например предотвратяване на а събития, които нарушават националните закони.

САЩ в повратна точка за морбили

Намаляването на полово предаваните инфекции e в риск

САЩ премахва синтетични оцветители за храни

FDA спира тестовете на млякото

Турция забрани плановото секцио

ЕК разреши лекарството за Алцхаймер

Германски лекар e обвинен в убийства на пациенти

Над 700 случая на морбили в САЩ

Тръмп намалява цените на лекарствата
