Фалшиви намаления грозят коледния пазар
Фалшиви намаления са констатирали
от Комисията за защита на потребителите още в кампанията за „черният петък", което грози и коледния пазар. Високите проценти отстъпка стоят в основата на измамата. Те се получават много хитро, разказват експертите. Дни преди очакваната кампания, в която трябва да обявят стоки с по-ниски цени, нелоялните търговци рязко надуват цените на стоките. Така като дойде денят, в който трябва да са в акция, те поставят процентното намаление не от реалната цена на стоката, а от надутата . Така капанът на високата отстъпка щраква без да се усетим.
Сериозна опасност е „намаление в намалението"
Най-сериозният риск за Коледния и Новогодишния пазар е именно този. Това на практика означава, търговците да съберат процентите от минало вече намаление, като към него прибавят и отстъпката, която са предвидили за момента. Което изглежда доста примамливо, но всъщност е напълно нереално, защото за намаление на стока говорим когато има отстъпка от цената й, която е била валидна в едномесечен срок.
Има и други административни нарушения,
за които са установили от КЗП. Това е липсата на старата цена. На етикета често е посочена само цената, която с намаление. Експертите обясняват, че когато търговецът е обявил намаление задължително на етикета той трябва да посочи двете цени и новата и старата. Таково действие се санкционира от органите.
Важно е да се посочат стоките,
за които важи намалението. Защото често се случва на витрината да е посочен висок процент отстъпка, а на практика той да важи само за определени стоките в магазина. Проверките на КЗП към момента не са установили наличие на стоки, които са вредни за здравето, съобщават от институцията.
Честита Нова Година!
Равносметката като двигател на промяната
Близо 2 млн. лв. събра Българската Коледа
Оптимизмът побеждава по света
Имайте упование в Бога и не се страхувайте от нищо
Честито Рождество Христово!
Нека вярата, надеждата и любовта бъдат неотменни гости в живота на всеки от нас