Донорството в учебниците

Една от темите е посветена на генетиката, при която учениците ще се запознаят с генните терапии, наследствените аномалии, дородовата диагностика и др. Гимназистите ще дискутират етични проблеми свързани с въпроси като сексуалното и репродуктивно здраве, стареенето и смъртта. Заложено е учениците да оценяват значението на донорството на клетки, тъкани и органи в личностен и социален контекст, а евтаназията е заложена като ново понятие, с което учениците ще се запознаят.
Младежите ще изучават още стерилитета,
както и медицински изследвания като електрография, рентгенови методи, ултразвукови изследвания и др.
В програмата по биология са заложени и уроци за стреса и последствията от него като социален и здравословен проблем. В тази връзка младежите ще изучават психични състояния като депресия, агресия, фобия,паника,. В учебниците ше залегнат и хранителните разстройства, които мъчат младите хора като анораксия и булимия.
В гимназистите ще се възпитава и поведение, насочено към „към активни дейности за опазване на личното и общественото здраве, осигуряване на равни възможности нахора със здравословни проблеми, увреждания и различна сексуална ориентация", пише в проекта на учебна програма по биология.
Спорната тема за „Сексуалност и полови роли"
пък е заложена в учебните програми по философия. От младежите ще се изисква да познават биологичните, психични и социални аспекти на човешката сексуалност, както и да разграничават полова идентичност и сексуална ориентация, както и да анализират историческите и социални фактори, които влияят върху установяването на половите роли. В програмата е заложено още да се изследват предразсъдъците и стереотипи, свързани с половите роли. Целта е да се създадат нагласи за осъзнаване на ролята на сексуалността за личностната идентичност и да се възпита нетърпимост към сексуалното насилие. В графата на нови понятия са заложени „полова идентичност сексуална ориентация пол (биологичен, психологичен и социален)".
Новите учебни програми
ще влязат в сила от учебната 2020/2021 година.
Учебните предмети за профилираното обучение общо са 15 – математика, български език и литература, чужд език, информатика, информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, философия, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, музика, изобразително изкуство, предприемачество, физическо възпитание и спорт. В разработването на програмите са участвали университетски преподаватели и учители, казаха от МОН. Това обучение е насочено към подготовка за продължаване на образованието в университет. Целта е така да се осъществи
връзка между средното и висшето образование
и плавен преход към университетското. Дава се възможност модулите да носят кредити и да се признават във висшите училища без изучаването на тези модули в отделни специалности на висшето образование. Програмите са дискутирани с учители и преподаватели преди да бъдат предложени за обществено обсъждане.

Награди за отличниците на МУ-Варна

Ден на кандидат-студента в МУ-Пловдив

MУ-Плевен посреща 330 чужди студенти

Над 3.4 млн. за проекти на наши учени

Стипендии за жени в науката и тази година

Обучение за ръководители на проекти в Брюксел

Искат висшето за сестри да е 3 години

Форум за затлъстяването в МУ-Варна

Двама нови професори в МУ-Плевен
