Касата написа писма на 700

Здравната каса е написала писма на 700 пациенти. Целта е да се повиши контрола и да се хванат евентуални злоупотреби с лечението им. Това съобщиха официално от фонда днес.
Писмата съдържат информация за оказана и заплатена дейност на изпълнителите на медицинска помощ за периода 2017 г. – 2018 г. От НЗОК очакват, ако пациентите установят разминаване между информацията в писмата и действително получената медицинска помощ, да се оплачат. Също така, ако не са били доволни от качеството на медицинската помощ, ако им е бил отказан достъп до медицинска документация или ако са им били поискани пари без правно основание.
Сигнали може да се подават
на електронен адрес grajdani@nhif.bg, на следните телефони: 02 9659 157, 02 9656 822, 02 9659 254, както и на адреса на Националната здравноосигурителна каса: 1407 София, ул. „Кричим" №1, допълват от касата. На всеки сигнал ще бъде извършвана проверка.
От касата напомнят, че всеки
може да види какви медицински дейности е ползвал, ако везе в медицинското си досие. За тази цел обаче трябва да си извади универсален код за достъп (УКД), издаден от НЗОК/РЗОК. От април 2013 г., когато започна да работи тази система, досега едва 100 878 пациенти са се възползвали от тази възможност. Достъпът до досието е възможен и с Персонален идентификационен код (ПИК) на Националната агенция на приходите, или с електронен подпис.

Необходим е стандарт по здравни грижи

Сестрите настояват за договори с НЗОК

Болниците срещу намалената такса при хоспитализация

Няма да има голяма полза за пациентите

МЗ ще купува апаратура за телемедицина

По-ниската такса за болница ни ощетява

Заплащането създава конфликти в системата

Ковид се увеличава

Taксата за ден болнично лечение става 1 лв.
