Разочаровани сме от становището на СО за приема

Крайно разочаровани сме от становището на тези две дирекции на Столична община - то може да заблуди само някой, който въобще не е чел документите.
Още в първата част на оправданието за разликата от 960 деца между таблица 1 и таблица 2 е абсолютно измислено. Твърдението на дирекциите, че в първата таблица са включени и деца с по няколко диагнози е абсолютна лъжа. В таблица 1 въобще не става въпрос за заболявания, а се говори единствено за брой деца с хронично заболяване, без значение дали дете е с едно или с пет хронични заболявания. А в таблица 2 са предоставени диагнозите единствено и само по водеща диагноза (децата с повече от една диагноза имат водеща диагноза).
Изненадани сме неприятно
от това измислено оправдание. Ако има деца с дублирани диагнози, то разликата би била още по-голяма от 960 деца.
Таблица 1
Брой на децата, приети по критерий "Хронично заболяване"
7797
Таблица 2
Брой на децата, приети по критерий "Хронично заболяване", обобщените данни по водеща диагноза, според МКБ
6837
Разликата:
Ред. Таблица.1 кол.(3) - ред. Таблица.2.кол.(3)=
Брой на децата, приети по критерий "Хронично заболяване", без МКБ
960
Тук става въпрос за проста математика - измисленото им оправдание е абсурдно както се вижда от таблицата, меко казано е, че сме потресени. Многократно сме заявявали, че работата на Столична община е да контролира директорите, а не да им търси оправдания.
Следващото твърдение на Дирекциите е, че част от заболяванията, за които сме сигнализирали са за вродени заболявания, за които има протокол от ТЕЛК и за това не са в списъка с хронични заболявания, даващи предимство за прием в детска градина.
Отново невярно твърдение на представителите
на Столична община - независимо дали детето е с ТЕЛК или с протокол от ЛКК, то диагнозата трябва да е включена в списъка със заболявания. От представените заболявания на 4057 деца, с вродени такива са само 53 деца. Изглежда жалко и смешно как си "изсмукват от пръстите" оправдание на гърба на тези 53 деца, с което да прикрият грандиозните нарушения. Бихме били щастливи, ако от Столична община не търсят постоянно оправдания на директорите, а ги контролират ефективно и започнат да търсят ефективни решения на проблема НЕДОСТИГ на МЕСТА в детските заведения.
Следващото твърдение на двете дирекции е още по-невероятно - след като са отправили искане към Министерство на здравеопазването за изготвяне на списък с хроничните заболявания и от там са им отговорили да използват този от наредбата, но след като не са им указали изрично, че не трябва да приемат и деца извън списъка, то значи, че те могат да приемат деца с всякакви диагнози.
Това е като да има знак за ограничение на скоростта,
но поради това, че под него няма табела, че не трябва да се кара с по висока скорост следователно не е задължителен. Дори прилагаме писмо от доц. д-р Тодор Чобанов, с което лично той призовава директорите да спазват стриктно списъка от заболявания. Смятаме, че трябва от Общината да контролират директорите, а не точно те да им търсят оправдание за нарушенията. МЗ няма отношение към правилата за прием на деца в общинските детски градини освен разписаните в Наредбите 3 и 8, които касаят средата на отглеждане на децата. МОН също не прави разлика дали децата са здрави и болни, което се споменава в становището на Общината. Факт е, че Столична община държи да има прием на деца с ХЗ, защото така заобикаля ДОС и здравните наредби, но СО не се постара да разпише ясен регламент кое ХЗ дава предимство и кое не. Вместо това тя се позова на наредба, която наистина ощетява деца със сериозни заболявания, някои вродени, но в крайна сметка кой, ако не МЗ е компетентен орган да решава това, кое заболяване подлежи на диспансеризация и кое не.
Следващото твърдение, че директорите на детските градини не са компетентния орган по заболяванията на децата и че се съобразяват със становищата на лекарските консултативни комисии и едва ли не това
оправдава, че се приемат деца с диагнози,
които не дават предимство. По регламент избран от Столична община, дори децата да имат протокол от ЛКК, то трябва да е включено заболяването в списъка. Работата на ЛКК е да установи има ли го заболяването или не, а работата на директорите е да проверят има ли го в списъка или не. Това е. Няма нужда от търсене на нови оправдания, че директорите не са лекари и т.н. - не се иска това от тях - просто трябва да проверят имат ли родителите протокол от ЛКК и има ли го заболяването в списъка, не се искат специални медицински умения за това. Много се надяваме, че от Столична община ще преминат към дисциплинарни наказания, насочени към директорите.
Преминаваме към следващото гръмко и твърде невярно твърдение в становището на Столична община, че цитираните в сигнала 4057 деца са приети в детските заведения въз основа на препоръчителния списък в Наредба №39, като децата имат протокол от ЛКК или ТЕЛК. Тук те разчитат, че като Наредба №39 е от 2004 година, то там ги има тези диагнози. Е да, ама не! Дори не са си направили труда да прочетат, че само една от диагнозите я има в наредбата от 2004-та година - няма ги тези заболявания нито в новия, нито в стария или който и да е списък. Това потвърждава факта, че от 2004 година Общината не иска да се занимае с това да създаде списък със заболяванията, които тя смята за значими и да допълни този на МЗ. Липсата на регламент е удобно. Това дава необятни възможности за приемане на деца със всякакви заболявания, за които лекарска комисия е издала протокол или има в наименованието си "хронично".
Последния абзац на становището на Столична община е вече абсолютно неадекватен на фона на всички данни потвърдени с документи да се твърди, че всичко е ОК - щеше да е смешно, ако не беше толкова жалко.
Още нямаме информация от какви болести
са болни 960 деца, т.е. за нас това не е видно, защото информацията за тях не беше допълнена след подаване на заявление за това.
Съгласни сме че ЕРС за децата с ХЗ не се различава от този за децата по общ ред. Тези средства се отпускат по реда на наредбата за финансирането на институциите в системата на образованието, въпреки че Столична община не спазва наредбата в частта определяща максимален брой деца в група. И ние си задаваме въпроса дали МОН би било толкова толерантно към институции, които предлагат платени образователни услуги и по същата наредба кандидатстват за финансиране, но откажат например да приемат 20% от децата без заплащане? Получаването на финансиране от МОН е под формата на възползване от монополното положение на общината. Тя не предлага услуга по ДОС, но пък закона я задължава да приема всички. Тя няма стимул да започне за предлага качествени образователни услуги, отговарящи на ДОС, защото няма конкуренция и получава финансиране въпреки това. Става въпрос за няколко милиона всяка година.
ВЪВ ВТОРНИК ЩЕ ВНЕСЕМ СИГНАЛ ДО ДОЦ. ЧОБАНОВ ЗА БЕЗОБРАЗНОТО СТАНОВИЩЕ НА ДВЕТЕ ДИРЕКЦИИ.

Искаме да отпускаме лекарства без рецепта

Ние ценим високо вашия труд

Да се вменява несъществуваща вина не помага

Да не „възкресяваме" излишни хартиени документи

БЛС пак срещу удължаването на протоколите
Ако не преглеждаме пациентите, състоянието им се влошава, мотивират се от съсловната организация

Честит празник, колеги!

Защо за нашите пациенти няма ваксини?

Спирането на плановите дейности в болниците е вредно

Джипитата ще имунизират всеки желаещ, ако има ваксини
