Бизнес
Агенции отказват бизнеса с цигари
12-07-2018 13:09
10 ръст в рекламата увеличава пропорционално пушенето, каза експертът Радослав Бимбалов
Рекламни агенции вече отказват да се занимават с бизнеса с цигари, въпреки солидните приходи по това перо. Причината е, че според тях е не морално да се занимават с подобен тип дейност.
The Smarts са една от агенциите, които са поддръжници на тази практика. "Приели сме това като кауза", каза за clinica.bg експертът Радослав Бимбалов. Той обясни, че други компании у нас също отказват промотирането на тютюневи изделия. Съвместо с "Коалицията за живот без тютюнев дим" и сдружение "България без дим" Бимбалов и колегите му апелират за въвеждане на пълна забрана на рекламата и промоцията на цигари в България. Причината е огромното влияние на рекламата върху формирането на културата и изборите на потребителите.
Ръст от 10% в реклама води до 9% ръст на пушачите
под 18 години, обясни експертът. Точно заради това мащабите, с която индустрията инвестира в реклама са огромни.
900 000 долара на час е скоростта, с която тютюневата индустрия инвестира в реклама на продуктите си, каза Бимбалов.
Ръст от 10% в реклама води до 9% ръст на пушачите
под 18 години, обясни експертът. Точно заради това мащабите, с която индустрията инвестира в реклама са огромни.
900 000 долара на час е скоростта, с която тютюневата индустрия инвестира в реклама на продуктите си, каза Бимбалов.
В момента рекламата на тютюневи изделия у нас
е забранена в електронните медии, но заради вратичка в закона тя е позволена чрез билбордове, постери и др. Особено активни са директните продажби на цигари от привлекателни млади момичета, които правят промоции по магазини, заведения и др. Много често продажбата на цигари е обвързана с някакъв подарък като запалка например, което я прави още по атрактивна. Модерните социалните мрежи и видеоканали като Instagram и Yotube също се използват за промоция, насочена най-вече към младите хора.
"Външната реклама влияе много.
Правейки я, рекламните агенции участват в престъпление", категоричен е Бимбалов. Според него България е една от малкото страни в Европа, в които рекламата на цигари е позволена под някаква форма. Той обясни, колкото повече намаляват пушачите, толкова повече се увеличават инвестициите в реклама от тютюневите компании в световен мащаб.
Дебатите за бъдещето на цигарите у нас продължават
Както clinica.bg вече писа здраната комисия отхвърли предложението на "Обединени патриоти" за частична отмяна на забраната за пушене на закрито". Едновременно се очаква здравно министерство да публикуват поправките в Закона за здравето, които да затегнат контрола по зпазване на регламента да не се пуши на обществени места. Междувременно пък депутатите се опитват да увеличат акциза на бездимните цигари от 26% от този за традиционните на 40. Налог върху тях има и в другите държави, просто е по-нисък от този за останалите папироси, защото са по-малко вредни. Експертите обаче са категорични, че и бездимните цигaри са вредни за здравето.
Заемите не се оказаха панацея за болниците
От десетте държавни лечебни заведения, които теглиха кредити, три все още са с просрочия, а не малко увеличават задълженията си, показват фактите
Майчин дом на загуба за полугодието
Причина за това е намаляването на раждаемостта, едва 1586 бебета са се родили в болницата, отчитат оттам
МЗ купува радиофармацевтици
Търгът на ведомството включва и доставка на технециеви китове, срокът за оферти е до 26 август
Болниците с 326 млн. през юни
Средствата за дейността им отново са над прогнозните бюджети на месец, макар и само с три милиона
ББР с кредити за публични болници
Условията са различни в зависимост вида на искането и състоянието на лечебното заведение
Ръст на цените и при медицинските изделия
През миналата година те са поскъпнали с около 10%, а касата е платила с 30% повече в сравнение с предходната заради увеличение и в обемите
Boehringer отчете ръст на продажбите
Фармацевтичната компания обяви увеличение на нетните приходи с 9,7% до 25.6 млрд. евро през 2023 г.
19 млрд. е ефектът от здравеопазването ни
Секторът осигурява работа на 106 000 души и има нужда от още средства, обясниха от БЛС
Оземпик може да струва $5 на месец
Стойностите, на които се продават иновативните лекарства за отслабване и инсулините в повечето случаи са надценени десетки пъти, показва изследване
Байер с продажби за 46.6 млрд. евро
Компанията ускорява развитието на иновациите в сърдечносъдовите заболявания, онкологията, имунологията и неврологията, съобщиха оттам