Вече почти седмица личните лекари чакат дължимите от НЗОК суми за таксата на пенсионерите
Clinica.bg
press@clinica.bg
Къде е разликата за потребителската такса на пенсионерите, дължима на личните лекари? Този въпрос остава без отговор вече почти седмица, след като Министерството на здравеопазването обяви, че сумите са преведени на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). В петък (25 януари) публичният фонд увери, че джипитата веднага ще получат парите от трансфера, но до вчера (29 януари) това така и не се е случило.
С проблема от днес се ангажира и Българският лекарски съюз (БЛС), който в писмо до управителя на НЗОК проф. Камен Плочев настоява публичният фонд да изпълни ангажимента си към личните лекари. Касата забави доплащането на разликата в потребителската такса на пенсионерите за месеците септември, октомври и ноември 2017 г. Първоначално се е оправдала с
технически проблем в компютрите на джипитата
и касовите апарати този месец, става ясно от писмото на съсловната организация. Посочената причина обаче е несъстоятелна, защото плащанията касаят последните месеци на миналата година, категорични са от БЛС. От съсловната организация недоумяват и защо фактическото заплащане на дължимите суми е
обвързана с необходимостта от технологично време
- "няколко работни дни", при положение, че трансферът от МЗ е получен на 24 януари. В тази връзка от БЛС искат подробно обяснение за причините, довели до допълнителното забавяне на парите за джипитата. От касата увериха, че сумите ще бъдат преведени в най-кратки срокове, но потвърдиха, че действително имат нужда от техническо време да извършат плащането.
Данните на здравната каса са за осемте месеца на годината и повдигат два важни въпроса - какво е здравето на нацията ни и ще имаме ли в бъдеще регионално здравеопазване
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки. Политика за бисквиткитеСъгласен съм