Експертните решения вече се изпращат напълно автоматизирано към териториалните поделения на осигурителния институт, това значително ускорява издаването им, съобщиха от Информационно обслужване
Clinica.bg
press@clinica.bg
Експертните решения на НEЛК вече се изпращат напълно автоматизирано към териториалните поделения на НОИ. Това е възможно чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), без да е необходима човешка намеса. По този начин значително ускорява процес по издаване на експертно решение на пациентите и елиминира грешки при ръчно въвеждане на данни, съобщиха от Информационно обслужване.
„С дигитализирането на обмена на експертни решения между НЕЛК и НОИ направихме поредната крачка към пълно електронизиране на процеса по издаване на експертни решения зат райно намалена работоспособност, при който институциите обменят информация по автоматизиран, прозрачен и сигурен начин", каза Милена Угринова, старши бизнес анализатор в Информационно обслужване.
По думите ѝ електронизацията
дава възможност за по-ефективно и бързо административно обслужване в полза на гражданите, като целта е пациентите да могат максимално бързо да получат обезщетенията си. С въвеждането на електронния обмен на експертните решения между Националната експертна лекарска комисия и НОИ се осигурява пълна проследимост, предвидимост и надеждност на процеса.
Чрез ССЕВ системата автоматично
изпраща всяко ново експертно решение насъответното териториално поделение на НОИ веднага след неговото издаване, катоу ведомленията и потвържденията за получаване се извършват изцяло по електронен път.От октомври 2020 г., когато ИСКМЕ бе пусната в експлоатация, досега през платформата саобработени близо 900 000 заявления, като издадените експертни решения от ТЕЛК комисиите саобщо 891 100.
Издадените експертни решения
от Националната експертна лекарска комисия надхвърлиха 50 000.Гражданите могат да видят връчените им експертни решения от ТЕЛК и НЕЛК чрез модул„Медицинска експертиза", който е част от електронното здравно досие в НЗИС. Достъп до него еосигурен чрез мобилното приложение еЗдраве, както и на адрес my.his.bg.
Те ще могат да преглеждат пациентските досиета, с цел контрол на законосъобразността на ТЕЛК-решения, предвиждат предложени промени в Закона за здравето
Продължава практиката за свръхконцентрация на болничната помощ, което ограничава голяма част от населението в достъпа им до качествена медицинска грижа, смятат от АОБР
Финансовата комисия не успя да набере кворум заради бойкот на управляващите, а правителството свика спешна тристранка за утре сутринта и после я отмени
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки. Политика за бисквиткитеСъгласен съм