Пазари

Здравето като бизнес ниша

10-10-2017 14:30
22% от българите живеят здравословно, още 68% се канят да ги последват, сочи проучване на НОЕМА Здравето като бизнес ниша
Мария
Мария
Чипилева
chipileva@gmail.com
Бизнес нишата на здравословния начин на живот става все по-голяма и като брой потенциални клиенти, и като асортимент на възможните продукти. Това показват изводите от национално представително проучване на маркетинговата компания НОЕМА. То е извършено сред близо 1000 души в цялата страна през юли тази година.

Вниманието на българите към здравословния начин на живот става все по-голямо с всяка изминала година. "22% заявяват, че имат висок и многo висок интерeс към темата здравословно живеенe, което е повече с 5% отпреди 2 години. Цифрата обхваща близо 600 000 домакинства", казва Венера Николова, изследовател в НОЕМА. Хората, които са в тази категория са предимно жени, средната им възраст е 38 години, имат по-високи от средните за страната доходи и са с висше образование. Около 25% от тях живеят в София, а повечето от останалите са в големите градове с над 100 хиляди население. Те са удовлетворени от живота, 30% от тях се самоопределят в горната част на социалната стълбица, казва Венера Николва.

Освен че броят на българите, които имат интерес към здравословния начин на живот,

се увеличава, разширява се и дефиницията на това понятие. Ако преди 3-4 години темата се асоциираше само с храненето, сега в нея се включва физическата активност и менталния баланс, казва Венета Николова. Това пък е в основата на формирането на различни групи здравословни потребители - вегани и вегетарианци, „протеинови партизани", за които месото и млякото са основни храни, хора, които се връщат на село, спиритуалисти, за които здравословното минава през различни духовни практики (йога, аюрведа, цигун и т.н.), суровоядци и други.


„Затова бизнесът трябва да види тези потребители не само като обем,

но и като вид и тясно да таргетира продуктите и услугите си. Няма как компаниите да имат само едно послание, защото потребителите са разнородни групи и всяка от тях изисква индивидуален подход", обяснява Венера Николова. Според нея още по-голям потенциал за компаниите крият останалите 68% българи, които имат по-умерен интерес към здравословния начин на живот, но заявяват висока нагласа да се насочат към него. Това са около 2 млн. домакинства. Те са потенциални клиенти, които могат да бъдат достигнати с по-конвенционални и масови здравословни продукти, обяснява Венера Николова.


Делът на хората, които изобщо не се интересуват от здравословен начин

на живот са едва 10%. Това са българи на средна възраст от 53 години, повечето са мъже, които живеят в малки градове, имат ниски доходи и образование. 44% от тях се самоопределят на най-ниските стъпала на социалната стълбица, казва Венера Николова. Техните здравословни практики са консумацията на туршия, зимнина, домашна храна, плодове и зеленчуци.


Въпреки повишаването на интереса към здравословния начин на живот

и формирането на екзотични потребителски групи, водещите практики за българите си остават традиционните – използването на сезонни плодове и зеленучци, домашна храна. Както и безплатните, като позитивното мислене или консумацията на повече вода, обяснява Венера Николова. Също така избягване на веригите за бързо хранене, намаляване на солта и захарта. Едва на трето място се нарежда пазаруването от малки производители и магазини, движението и диетите. В дъното пък са био и органик продуктите, спа и улнес практиките.

 

Как живеем здравословно

 

Практика Брой на последователите

Спорт – 42%

Био или органична козметика – 26%

Ограничаване на хляба и тестените изделия – 48%

Избягване на пакетирани и готови храни – 53%

Ограничаване на захарта – 56%

Ограничаване на солта – 54%

Хранителен режим – 47%

Ограничаване на колбаси, сирена, кашаквал – 42%

Консумация на много вода – 74%

Източник: НОЕМА


Заемите не се оказаха панацея за болниците

Заемите не се оказаха панацея за болниците

От десетте държавни лечебни заведения, които теглиха кредити, три все още са с просрочия, а не малко увеличават задълженията си, показват фактите
Майчин дом на загуба за полугодието

Майчин дом на загуба за полугодието

Причина за това е намаляването на раждаемостта, едва 1586 бебета са се родили в болницата, отчитат оттам
МЗ купува радиофармацевтици

МЗ купува радиофармацевтици

Търгът на ведомството включва и доставка на технециеви китове, срокът за оферти е до 26 август
Болниците с 326 млн. през юни

Болниците с 326 млн. през юни

Средствата за дейността им отново са над прогнозните бюджети на месец, макар и само с три милиона
ББР с кредити за публични болници

ББР с кредити за публични болници

Условията са различни в зависимост вида на искането и състоянието на лечебното заведение
Ръст на цените и при медицинските изделия

Ръст на цените и при медицинските изделия

През миналата година те са поскъпнали с около 10%, а касата е платила с 30% повече в сравнение с предходната заради увеличение и в обемите

Boehringer отчете ръст на продажбите

Boehringer отчете ръст на продажбите

Фармацевтичната компания обяви увеличение на нетните приходи с 9,7% до 25.6 млрд. евро през 2023 г.
19 млрд. е ефектът от здравеопазването ни

19 млрд. е ефектът от здравеопазването ни

Секторът осигурява работа на 106 000 души и има нужда от още средства, обясниха от БЛС

Оземпик може да струва $5 на месец

Оземпик може да струва $5 на месец

Стойностите, на които се продават иновативните лекарства за отслабване и инсулините в повечето случаи са надценени десетки пъти, показва изследване

Байер с продажби за 46.6 млрд. евро

Байер с продажби за 46.6 млрд. евро

Компанията ускорява развитието на иновациите в сърдечносъдовите заболявания, онкологията, имунологията и неврологията, съобщиха оттам

1 2 3 4 5 ... 42 »
Видео преглед

По следите на здрaвната реформа с clinica.bg

СПРАВОЧНИК
Септември 2024 Предишен Следващ
Close Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки. Политика за бисквитките Съгласен съм