Каква помощ ни оказва личният лекар
.jpg)
Понякога при остро възникнало състояние, се налага да се видите с личния си лекар в неотложен порядък. Ако за деня няма свободни часове, може да се свържете в работния му график с него, за да получите инструкции и за това кога да посетите кабинета, както и какво да правите, докато амбулаторният Ви преглед се осъществи.
В почивни и празнични дни можете да получите помощ в дежурния кабинет на практиката, с която той има сключен договор. Личният лекар не изпълнява спешна помощ на адрес. Поемането на спешните случаи в дома на пациента, на работното място или на обществено място се осъществява чрез повикване на тел. 112 от Спешна помощ.
Какво да правя при спешни случаи?
При спешен случай (спешно състояние е остро или внезапно възникнала промяна в здравето на човека, която изисква незабавна медицинска помощ ) трябва да се свържете с тел. 112 за изпращане на екип на Център за спешна медицинска помощ (ЦСМП).
Мога ли да правя консултации с личния си лекар по телефона?
Да. По телефона може да обсъдите процедурни въпроси във връзка с необходими за Вас дейности - изследване, рехабилитация, издаване на документ. Може да обсъдите резултатите от изследванията Ви. Можете да получите здравен съвет във връзка с остро възникнал медицински проблем до осъществяването на медицински преглед.
Не е коректно, нито професионално, обаче, да се прекъсва прегледът на един пациент, за да се обсъжда състоянието на друг.
Мога ли да си запиша час за преглед по телефона?
Да, в работния график на лекаря можете да запишете час и да получите информация, свързана с административни и други въпроси.
Мога ли да получа електронна рецепта, без да посетя кабинета?
Лекарствените продукти, медицинските изделия и диетичните храни за специални медицински цели се предписват след извършен преглед/консултация от лекаря, който се документира в амбулаторния лист и се удостоверява с подписа на ЗОЛ.
Мога ли да получа направление за специалист без да посетя лекаря?
Не. Издаването на всеки един медицински документ от медицински специалист става само след среща между лекар и пациент. В рамките на тази среща пациентът описва причината за посещението - профилактичен преглед или преглед поради конкретни оплаквания, а лекарят преглежда и назначава изследвания или допълнителни консултации, ако това е необходимо.
Заплаща ли се домашното посещение на личния лекар?
В случаите, когато здравословното състояние на ЗОЛ не позволява посещението му в кабинета на ОПЛ, ЗОЛ не заплаща за извършен преглед от личния лекар при посещение в дома му. Домашното посещение се уговаря предварително с личния лекар и следва да бъде съобразено с часовете за домашни посещения, обявени в работния график на ОПЛ.
Кой трябва да изиска информация от предишния ми личен лекар, когато сменя моя ОПЛ?
Пациентът следва да изиска своята медицинска документация от своя предишен личен лекар. Той има задължение да предостави тази информация според Националния рамков договор за медицинските дейности.

Къде да питаме за здравните ни права

Каква дентална помощ заплаща НЗОК

Кои болести засягат по-често жени

Кои са профилактичните прегледи за жени

Кога ни трябва направление за лекар

Koгa НЗОК плаща за лечение в чужбина

Как се подават документи за ТЕЛК

Как да се пазим от западнонилска треска

На какви профилактични прегледи имаме право

Какво плаща НЗОК за бъдещите майки
Жените с рискова бременност задължително се наблюдават от гинеколог, припомнят от фонда