Помощни средства до 2 дни след ТЕЛК–решение
След въвеждането на системата в
експлоатация, всички заявления постъпват по електронен път в Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), разглеждат се от комисиите и се одобряват електронно. Това дава възможност на пациентите с увреждания да отидат веднага в някой от 348-те търговски обекта, които работят с НЗОК и да получат необходимите им помощни средства, без да плащат за тях.
Платформата предоставя функционалности
и за търговските обекти, които предлагат медицински изделия, като цялата документация и разплащане минава по електронен път, без да се налага участието на пациентите или обмен на хартиени документи.
Чрез електронната система пациентите с увреждания са получили помощни средства за над 90 млн. лв. За последните 18 месеца са обработени над 200 000 заявления от 143 хил. граждани, обясни Георги Недев. Отпуснати са общо над 400 000 помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия (ПСПСМИ).
За улеснение на гражданите, които ползват помощни средства, от 1 септември 2024 г. НЗОК изпраща уведомление в реално време чрез SMS или Viber на пациентите при одобрение или отказ на техните заявления. До този момент системата е изпратила над 35 000 нотификации.
Внасят бюджет с 3% дефицит
Министерство на финансите прави изчисления, така че най-бедните пенсионери да получат 100 лева коледни добавки, каза Димитър Главчев