напредък
Над 29 000 с е-контрол над НЗОК
23-10-2024 10:21
Толкова са хората, които са сдвоили мобилните си телефони с електронното приложение за достъп до своето досие за два месеца, отчетоха от фонда
Над 29 хиляди души са получили достъп до електронното си досие, чрез мобилното приложение е-Здраве за два месеца, отчетоха от НЗОК. Оттам добавят, че вече има и първи резултати на подадени жалби за злоупотреба и нанесени санкции.
Само през септември са направени 23 664 сдвоявания, а до момента през октомври – 5 533. Благодарение на тази възможност хората могат да контролират дейността на НЗОК и да съобщават за измами с тяхното досие.
Всички потребители на приложението
имат възможност да активират получаването на известия, като по този начин своевременно са информирани за нови записи в електронното им пациентско досие - издадена рецепта, направление, готов резултат от лабораторно изследване, прегледи и др. Това е ефективна форма на контрол на лечебните заведения и аптеките, договорни партньори на НЗОК, в процеса на здравното обслужване и неговото заплащане.
В ЦУ на НЗОК са постъпили жалби
и сигнали от здравноосигурени, които, след като са се запознали с електронното си здравно досие, са открили в него неверни данни, свързани с отчетена, но неизвършена медицинска дейност от изпълнители на медицинска и дентална помощ. По сигналите са извършени проверки, като са наложени следните санкции: „финансова неустойка“, „частично прекратяване на договора“ и възстановяване на неоснователно получени суми.
Всички потребители на приложението
имат възможност да активират получаването на известия, като по този начин своевременно са информирани за нови записи в електронното им пациентско досие - издадена рецепта, направление, готов резултат от лабораторно изследване, прегледи и др. Това е ефективна форма на контрол на лечебните заведения и аптеките, договорни партньори на НЗОК, в процеса на здравното обслужване и неговото заплащане.
В ЦУ на НЗОК са постъпили жалби
и сигнали от здравноосигурени, които, след като са се запознали с електронното си здравно досие, са открили в него неверни данни, свързани с отчетена, но неизвършена медицинска дейност от изпълнители на медицинска и дентална помощ. По сигналите са извършени проверки, като са наложени следните санкции: „финансова неустойка“, „частично прекратяване на договора“ и възстановяване на неоснователно получени суми.
В тази връзка НЗОК насърчава всички
здравноосигурени да продължават активно да проверяват информацията в пациентските си досиета, тъй като само чрез тяхното съдействие в тази посока институцията ще може да подобри контрола върху изразходването на обществения ресурс, да предпази здравната система от злоупотреби и
здравноосигурени да продължават активно да проверяват информацията в пациентските си досиета, тъй като само чрез тяхното съдействие в тази посока институцията ще може да подобри контрола върху изразходването на обществения ресурс, да предпази здравната система от злоупотреби и
източване на публични средства.
Затова стартира нова Версия 3.3.2 на е-Здраве.
Тя дава възможност на потребителите, които имат инсталиран облачен електронен подпис на мобилното си устройство, да регистрират мобилното приложение, без да се налага сканиране на QR код от десктоп устройство. Потребителите могат да видят подробни инструкции какво трябва
да направят след като изберат „Регистрация с облачен електронен подпис“ от началния
екран на приложението. Новата версия осигурява достъп на родителите до данните от личните картони на технитедеца. Освен това, родителите могат и да редактират информиранията от личните картони на децата си.
Версия 3.3.2 надгражда е-Здраве
и като добавя изпращане на нотификации за събития,които са част от модул „Дългосрочна грижа“. В тях ще се съдържат детайли за събитието, което следва да бъде изпълнено от потребителите и техните деца. НЗОК се обръща с апел към всички здравноосигурени при откриване на нередности
и като добавя изпращане на нотификации за събития,които са част от модул „Дългосрочна грижа“. В тях ще се съдържат детайли за събитието, което следва да бъде изпълнено от потребителите и техните деца. НЗОК се обръща с апел към всички здравноосигурени при откриване на нередности
да сигнализират за това, за да бъдат извършвани проверки по подадените сигнали.
НЗОК ежемесечно ще информира здравноосигурените лица за тенденциите в този
процес, статистиката и постигнатите резултати.
Задължителността е с комерсиална цел
Новото ръководство на БЛС избързва без да е взело мненията на колегията, казва д-р Селиме Карагьозова
Какво биха променили кредитите за медици
Ползата от задължителното опресняване на знанията ще е минимизирането на риска от лекарска грешка и употребата на съвременните методи за диагностика и терапия
Продължаващото обучение трябва да е задължително
Но то не трябва да е свързано с рестрикции, а със стимули, които да мотивират колегите да повишават своята квалификация, казва проф. Николай Габровски
Тази година беше успешна за „Св. Екатерина"
И тази година е към своя край. Каква беше тя за УМБАЛ „Св. Екатерина", какво следва, влияе ли политическата криза на здравеопазването и как, попитахме проф. Димитър Петков.
3800 посланици на здравето
Участниците в XVI-то издание на националния конкурс на МЗ създадоха 44проекта под ръководството на 75 учители, съобщиха оттам
1,6 млн. лв. за деца без място в градина
МС отпуска над 900 хил. лв. за програми, свързани със здравословното хранене и живот на малчуганите, съобщиха оттам
Над 5.5 млн. лв. за Детската болница в Бургас
Отпускането на средствата бе одобрено днес на заседанието на Министерския съвет
Продължаващото обучение остава под въпрос
Хубаво е то да бъде задължително и да има стимули за учещите лекари, но засега няма пълен консенсус за въвеждането му
„Шейново“ осъдена да плати 120 000 лева
Болницата ще обезщети бащата на едното от разменените бебета, съдът увеличи сумата с 20 000 лв, съобщиха оттам
80% от кожните алергии са професионални
Жените по-податливи на дерматити, от тях страдат едва 42 на сто от мъжете, започва тестване сред най-уязвимите групи