Какви електронни услуги предлага НЗОК
Услуги със свободен достъп.
Услугите са достъпни за всички здравноосигурени лица, независимо от здравноосигурителния им статус. Те включват следните възможности:- справка за статус на е-протокол за назначаване на лекарствените продукти, медицинските изделия и/или диетичните храни за специални медицински цели за домашно лечение;- справка за движението по заявления по реда на Наредба №2 от 27.03.2019 г. за
И още
Медицинските и други услуги, за които българските граждани имат право на заплащане извън обхвата на задължителното здравно осигуряване са следните:
- справка за лицата, регистрирани в системата на НЗОК, по правилата за координация на системите за социална сигурност (без България);- проверка на личен лекар;- търсене на договорни партньори и дейности;- търсене на лекарства, заплащани от НЗОК;- анулирани здравноосигурителни книжки.
Срещу е-подпис
Услугите, които са достъпни с електронен подпис или код са следните:
- преглед на досие от здравноосигурените лица;- избор на личен лекар;- отпускане и ремонт на помощни средства;- отчитане на изпълнители на медицинска/дентална помощ;- отчитане на аптеки;- ежедневно подаване на приети/изписани пациенти;- регистрационна система на събития по хоспитализация и дехоспитализация;- проверка на валидна здравноосигурителна книжка.
Услугата „Проверка на здравноосигурителен статус" насочва към сайта на НАП. Услугата извежда информация от информационната система на НАП за здравноосигурителния статус на здравноосигурените лица – непрекъснати здравно-осигурителни права или прекъснат здравноосигурителен статус.
Кой може да ги ползва
Всички тези услуги могат да се ползват от гражданите и договорните партньори на НЗОК. Те се намират на началната страница на портала на НЗОК www.nhif.bg, рубрика „Е- услуги на НЗОК".
Проверка на личен лекар
При проверка на личния лекар на линка https://services.nhif.bg/references/gpSearch/generalPractitioner.xhtmlпациентът въвежда изписания шестцифрен код и своя идентификатор ЕГН/ЛНЧ/SSN/EU. Когато е с идентификатор EU задължително се попълва дата на раждане. Системата извежда информация от регистър на пациентските листи и регистър на договорите в информационната система на НЗОК за активен и неактивен избор на ОПЛ. В отговор, могат да се визуализират четири варианта:1. текст за активна регистрация с информация за адреси на практиката, РЗИ код на практиката, име на практиката, телефони на практиката, УИН на ОПЛ, име на ОПЛ (Име и фамилия) – в случай че ЗОЛ има личен лекар, работещ в практика за ПИМП и съществува активен договор на тази практика с НЗОК;2. текст „Вие не сте се възползвали от правото си на избор на ОПЛ" – в случай че ЗОЛ никога не е избирал ОПЛ;3. текст „Вашият личен лекар (Име и фамилия)....... е прекратил договора си с НЗОК от дата ...." – в случай, че ЗОЛ е имал ОПЛ и ОПЛ е прекратил договора си с НЗОК;4. текст „Към момента на проверката Вие нямате активна регистрация при ОПЛ" – в случай, че ЗОЛ е със служебно прекратена регистрация при ОПЛ или е починал.
Избор на личен лекар
Това може да се направи изцяло онлайн на следния линк - https://pis.nhif.bg/main/. Всеки общопрактикуващ лекар с действащ договор е включен в услугата Онлайн избор на ОПЛ. В Закона за здравното осигуряване, както и в Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ, не е установена правна възможност за ОПЛ да откаже включването на ЗОЛ избрал именно този лекар (с хартиена или електронна форма за избор), в пациентската си листа. За здравноосигуреното лице са реализирани функционалностите:Подаване на заявка за избор на ОПЛРазглеждане на подадена заявка за избор на ОПЛОтказ на подадена заявка за избор на ОПЛНа екраните е визуализиран интерфейсът, чрез който се прави онлайн избор на ОПЛ
Справка за протокол
С помощта на услугата пациентите могат да проверяват статуса на издадените им по електронен път „Протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК" (Е-протокол). Услугата извежда следната информация:
- Номер на протокол;
- Дата на протокол;
- Вид протокол;
- Статус на Протокол;
- Валиден от;
- Валиден до;
- Допълнителна информация – това е информация, свързана с процеса на разглеждане и одобряване на протокола и причините за отхвърляне, в случай че протоколът е отказан за одобрение.
Главчев поиска дигитална здравна карта
Забраниха енергийния сниф
Предлагат 22 млн. от резерва на НЗОК за аптеките
С тези средства трябва да се плати на фармацевтите таксите за безплатните лекарства от 16 юни до края на годината