Предупреждение

Внимание, проблем с инсулинови писалки

07-07-2017 13:59
Има риск държачът на патроните при няколко партиди NovoPen® Echo® да се пропука, предупреждават от „Ново Нордиск“ Внимание, проблем с инсулинови писалки
Clinica.bg

press@clinica.bg
Има проблем с част от инсулиновите писалки NovoPen® Echo®, предупредиха днес от „Ново Нордиск". Какво трябва да направят диабетиците, които ги използват? Clinica.bg публикува инструкциите на компанията едно към едно.

Ново Нордиск установи, че държачът на патрони с инсулин в малък брой партиди от NovoPen® Echo® може да се пропука или счупи, ако влезе в контакт с определени химични вещества, например някои почистващи препарати. Писалките NovoPen® Echo® се използват за лечение с инсулин от хора със захарен диабет. „Ново Нордиск“ приканва всички пациенти със захарен диабет, които използват писалките NovoPen® Echo® с някоя от засегнатите партиди, да заменят държача на патроните, тъй като някои от тях може да са повредени или да се повредят в бъдеще, ако не бъдат сменени. Номерата на засегнатите партиди са:

 

Продукт Партиден номер  Количество, внесено в България 
NovoPen Echo  EVG2915-2  160
NovoPen Echo  EVG5699-A  160
NovoPen Echo  FVG8132-5  160
NovoPen Echo  FVG8414-A  160

 

Ако писалка с пропукан/счупен държач на патрони бъде използвана, това може да доведе до прилагане на по-малка от очакваната доза инсулин и съответно до високо ниво на кръвната захар. Рискът да получите висока кръвна захар при използване на писалка със засегнат държач на патрони се оценява на по-малко от 0,1 %, т.е. само при 1 на 1 000 пациенти, кръвната захар ще се повиши заради употреба на засегнат от този проблем държач на патрони. Предупредителните симптоми на високата кръвна захар (хипергликемия) обикновено се проявяват постепенно и могат да бъдат: зачервена, суха кожа; сънливост или умора; сухота в устата, плодов дъх (ацетон); често уриниране; жажда; липса на апетит; гадене или повръщане. Може да нямате никакви физически признаци на висока кръвна захар, а само да видите резултата в кръвните си изследвания.

Партидните номера са отпечатани върху писалките NovoPen® Echo®, както е показано по-долу:



Ако пациентите разполагат с писалка NovoPen® Echo® с партиден номер, който не е споменат по-горе, те нямат основание за притеснение и могат да бъдат сигурни, че изделието ще работи по предназначение.

Какво трябва да направите, ако използвате писалка NovoPen® Echo® с един от гореизброените партидни номера:

  • Не спирайте лечението без да се консултирате с лекаря си
  • Регистрирайте данните си за контакт (име, адрес, телефонен номер, имейл и номер на засегнатите държачи на патрони) на: www.novonordisk.bg или на корпоративния уебсайт на „Ново Нордиск“: www.novonordisk.com, или се свържете с „Ново Нордиск Фарма ЕАД“, за да поръчате нов NovoPen® Echo® държач за патрони, който трябва да поставите и използвате съгласно „Указанията за употреба“ на NovoPen® Echo®
  • Трябва да измервате кръвната си захар съгласно указанията на лекаря си и по-често, ако неочаквано развиете симптоми на прекалено висока или прекалено ниска кръвна захар
  • Консултирайте се с лекаря си, ако получите симптоми на висока кръвна захар, свързани с този продукт
  • Съобщавайте всички евентуални нежелани събития на квалифицирано лице по безопасност:

титуляр: Силвана Тотева 0889 891 098

заместник: Троя Гърбева 0884 161 071

заместник: Радослава Сомлева 0888 933 005

Или: e-mail: safety_bg@novonordisk.com


Ако имате въпроси или опасения, обърнете се към своя лекар или фармацевт, или се свържете с „Ново Нордиск Фарма ЕАД“: ул. "Златен рог" 20, ет. 8, град София 1407, тел: 02/ 962 74 71/72, факс: 02/ 962 55 72, www.novonordisk.bg

Предлагането на висококачествени продукти е основен приоритет за „Ново Нордиск“. Моля, приемете нашите извинения за тази неприятна ситуация и за евентуално причинените от нея опасения и неудобство на пациентите и медицинските специалисти. Работим в тясно сътрудничество с ИАЛ, за да осигурим безопасността на пациентите и максимално ограничаване на проблемите, произтичащи от тази ситуация.


Когато се наложи да постъпим в болница

Когато се наложи да постъпим в болница

Лечебните заведения трябва да имат ценоразпис за услугите и консумативите на видно място, от който пациентите да се информират, казват от НЗОК
Къде да питаме за здравните ни права

Къде да питаме за здравните ни права

Полезна информация за това може да получим в трите приемни в своите три приемни Централното управление на НЗОК, както в офисите на всяка РЗОК
Каква дентална помощ заплаща НЗОК

Каква дентална помощ заплаща НЗОК

За хората над 18 години дейностите, които поема здравната каса са две - пломба или вадене на зъб, като пациентът дава още 4 лв., разясняват от институцията
Каква помощ ни оказва личният лекар

Каква помощ ни оказва личният лекар

В почивни и празнични дни можете да получите помощ в дежурния кабинет на практиката, с която той има сключен договор, обясняват от здравната каса
Кои болести засягат по-често жени

Кои болести засягат по-често жени

Те са заболяванията на щитовидната жлеза, лупус, еднометриоза, депресия и други, напомнят от НЗОК
Кои са профилактичните прегледи за жени

Кои са профилактичните прегледи за жени

В тях намират място както изследвания за бъдещите майки, така и за онкологични заболявания, напомнят от здравната каса
Кога ни трябва направление за лекар

Кога ни трябва направление за лекар

Те са нужни, за да ползваме услугите на НЗОК, важат 30 дни и за издаването им пациентите не плащат нищо
Koгa НЗОК плаща за лечение в чужбина

Koгa НЗОК плаща за лечение в чужбина

Обикновено това се случва, когато методът на диагностика или терапията не се предлагат в страната ни
Как се подават документи за ТЕЛК

Как се подават документи за ТЕЛК

Първата стъпка е личният лекар, който най-добре познава здравословното ви състояние и ще ви насочи правилно, казват от СРЗИ
 Как да се пазим от западнонилска треска

Как да се пазим от западнонилска треска

Главоболие, болки в мускулите и очите, подути лимфни възли сочат за инфекцията, 80% от заразените са без симптоми, казват от НЦЗПБ
1 2 3 4 5 ... 19 »
Видео преглед

По следите на здрaвната реформа с clinica.bg

СПРАВОЧНИК
Одобрявате ли намалението на таксата за болничен престой на един лев?

Април 2025 Предишен Следващ
Close Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки. Политика за бисквитките Съгласен съм