МЗ може да направи отлична здравна стратегия
.jpg)
Ако тя беше направена по-прецизно, нямаше да се губи време,
нещата щяха да тръгнат по-отрано, защото при сегашното положение на здравеопазването, колкото по-скоро започне работата по-нея, толкова по-скоро ще имаме по-добри резултати. При една по-добра организацията и добре сформиран екип от експерти тя може да бъде преработена за максимум седмица. Връщането на стратегията е още един от минусите, отразяващи се във всички сфери на живота в резултат на неустойчиви правителства в последните близо две години.
Така, от кабинет на кабинет през няколко месеца, кой писал, кой не,
кой съгласувал, кой несъгласувал, ето как се стигне до това. В крайна сметка се оказа, че временното правителство трябва да оправя куп бакии, да свърши несвършената или не дотам добре вършена работа и да коригира грешките на предходните „постоянни" правителства". В този ред на мисли на сегашния, макар и служебен здравен министър д-р Асен Меджидиев, никак не му е леко. Грешки, натрупани за толкова продължително време сега той трябва да оправи в твърде кратки срокове, включително и с екипа си да преработи такъв важен документ, какъвто е Стратегията за развитие на здравеопазването.
Ние, от Федерацията на здравните синдикати в КТ „Подкрепа",
очакваме министър Меджидиев да си свърши работата качествено и този път стратегията да бъде одобрена без забележки. Той е работил дълги години в „Пирогов" е наясно с всички проблеми в сектора. Това е човекът, който ако има свободата и времето, знае как да ги реши. Подчертавам, това е документ, който ни е крайно необходим, защото чрез нещо ще дойдат средства в България, и ще бъдат придвижени не едно и две неща напред в сектор здравеопазване – нещо, от което се нуждаем всички да се случи час по-скоро. Като се има предвид това, вярвам, че екипът на министър Меджидиев ще направи една несравнимо по-добра стратегия от тази, която беше внесена в парламента и върната за коригиране.
В момента проблем обаче не е само връщането на стратегията
за преработка. Управляващите не бива да се фиксират само върху нея, а да обмислят и за тяхното разрешаване. Единият, особено парлив, е запазването на детските ясли, като те трябва да останат към Министерството на здравеопазването и да не преминават под шапката на Министерството на образованието и науката. Както и друг път съм казвала е, че не се ли случи това, децата ще останат без медицинска грижа и наблюдение, каквито сега се осигуряват непрекъснато от медицинските сестри в тези заведения.
Голям въпрос е ниското заплащане на професионалистите по здравни
грижи, работещи в училищата, детското здравеопазване и лечебните заведения в страната. Нашето предложение, изказано многократно бе и остава е, че лечебните заведения не бива да бъдат търговски дружества. Финансирането им да бъде от Министерството на финансите и да е както за медицинския, така и за немедицинския персонал. Цените на клиничните пътеки се нуждаят от значително по-добра актуализация, защото не всички от тях покриват адекватно разходите на пациентите. Да се заблуждава българският народ, че плаща здравни осигуровки, за да се финансират клиничните пътеки за неговото лечение, е голяма заблуда, защото цените им не отговарят на реалността, нуждите, инфлацията. Няма да издам тайна, че болници лекуват за своя сметка, трупайки задължения от това.

Потребителската такса при джипи да отпадне

В здравната стратегия има пропуски

9 болници с наказания за доплащане

Майчин дом без независим член

Меджидиев потвърди за МЗ - местят го на Лъвов мост

НЗОК да поеме кислородолечението у дома

Израел ще ни помага за Детската болница

Трябва да се реимбурсира кислородотерапията

Колегите са изпратили формално писмо до НЗОК
