ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ...

Йогата изглажда целулита за месец

22-05-2017 07:30
Соня
Соня
Василева
s_spasova@yahoo.com
Йогата изглажда целулита за месецМасажи с кафе и чай от коприва и роза също помагат при „портокалова кожа", обяснява хомеопатът д-р Мариян Иванов
Целулитът е не само неприятен козметичен дефект. С т. нар. "портокалова кожа" най-често се сдобиваме, когато кръвоносните съдове и набъбналите мастни депа не функционират добре, а работата на венозната и лимфната системи и обмяната на веществата е затруднена. Всичко това води до задържане на вода в тялото и намалено изхвърляне на токсини от организма. Може ли йогата да помогне при целулит? Попитахме д-р Мариян Иванов, специалист по вътрешни болести и хомеопат, който е и инструктор по йога.
Йогата е особено полезна при наднормено тегло и целулит поради няколко причини. Най-важната е, че благодарение на тази практика може да се нормализира обмяната на веществата в организма, обяснява д-р Мариян Иванов. Има и специални асани (пози – б.р.), които въздействат много добре върху функцията на щитовидната жлеза, а тя именно ръководи процесите на обмяната в организма, допълва специалистът, който сам практикува йога и преподава на други хора от години.

ВИЗИТКА

Д-р Мариян Иванов е холистичен терапевт, основател и собственик на медицински център "Фитолек" в София. Той е специалист по вътрешни болести и асоцииран преподавател към катедра „Фармакология и токсикология" на Медицинския факултет на МУ-София. Автор е на книги , води курсове по терапевтична йога и преподава хомеопатия към Европейската школа по клинична хомеопатия. Повече за него може да видите на www.phytolek.com.

В днешно време все повече хора ядат често и по много на нервна почва, а не, защото са гладни. И тук редовните занимания с йога могат да помогнат, защото съдействат за балансиране на емоциите и за премахване на стреса, а също така повишават жизнения тонус и работоспособността на човек, обяснява д-р Иванов. Когато човек е спокоен,

 

спира да изпитва и „нервния“ глад

 

а оттам – намаляват килограмите и целулитът.

Специалистът е категоричен, че някои от йога–асаните действат добре върху бедрата и коремната област и водят до бързо изгаряне на калориите в тези области – стига обаче човек да бъде упорит и да ги практикува достатъчно дълго. В крайна сметка, упражненията водят до нормализиране на кръвообращението и на обменните процеси, но имат и други плюсове – оказват чудесен козметичен ефект върху кожата и косата, подобряват стойката, заздравяват мускулатурата. Постига се и детоксикация на организма, защото се стимулира функцията на черния дроб и бъбреците. Друго много важно въздействие на асаните е подобряването на кръвообращението и лимфообращението. По този начин се предотвратява задържането на венозна кръв и лимфа в участъците, където по принцип човек има склонност към натрупването на целулит (коремче, бедра).

За подсилване на ефекта от йога упражненията е много важно да се обърне внимание на дишането и да се овладеят и някои дихателни техники. Освен това е необходимо

 

да бъдете постоянни, за да се запази ефектът

 

след като веднъж се отървете от неравностите по кожата. Ако практикувате йога 2-3 пъти седмично под ръководството на опитен инструктор, който знае как да структурира практиката, така че да изпълнявате правилните асани, за да се нормализира обмяната на вещества във вашия организъм, ще усетите ползата още след първия месец, казва д-р Иванов. Още повече, че здравословното отслабване е до 3-4 килограма месечно.

Разбира се, всичко това е добре да бъде съчетано със здравословен хранителен режим. Може да комбинирате упражненията и с пиене на чайове (по-топли или по-студени, според предпочитанията), които помагат за регулиране на апетита,

 

стимулират храносмилането и гонят излишните течности

 

в организма и като резултат – помагат в битката с наднормените килограми. Такива са например са зеленият чай и запарките от роза, мента, сладък корен, бреза, леска, коприва или полски хвощ. Последните например предотвратяват задръжката на течности в организма. Листата от коприва имат и отлично детоксикиращо действие, като подобрява бъбречната и жлъчно-чернодробната функция, напомня д-р Иванов. Много полезен за извайване на стройна фигура е чай, в който са комбинирани те, заедно с плод резене, цвят от роза, листа от стевия, екстракт от гарсиния, кола ядки.

 

Китайският Пу-ер също помага за редуциране на теглото

 

и за разграждане на мазините. В него има куп микроелементи, етерични масла, витамини и аминокиселини. Ако торбичката с чай престои по-дълго време във водата обаче, напитката може да стане и горчива.

Има и хомеопатични лекарства, които помагат не само при целулит, но за овладяване на повишения апетит, както и за повлияване на глада при стрес и нервно напрежение.

В борбата срещу портокаловата кожа може да включите и масажите. Те също стимулират кръвообращението и лимфообращението и помагат за подобряване на обмяната на веществата, обяснява д-р Иванов. Много добър ефект се получава, когато се използват и различни растителни субстанции -

 

джинджифил, лешник, розмарин

 

или кафе например, за да се втриват в кожата.

Разбира се, ефектът от всичко това ще бъде временен, ако не увеличим своята двигателна активност по принцип. Независимо дали ще бъде ходене пеш след работа, бягане, каране на колело… Много добре действа слизането и качването по стълбите, което е свързано с ритмичното свиване и разпускане на мускулите на краката.

Когато комбинирате всички тези средства, ефектът ще бъде видим след месец.

 

У ДОМА

 

Стегнете бедрата с 3 лесни упражнения

 

 

Не бива да се захващате с йога, ако нямате инструктор, който да ви помогне и насочи. Все пак съществуват и лесни упражнения, които може да правите у дома. Важното е да не се отказвате след първата седмица и резултатите скоро ще са налице. Може да започнете с клякане. За целта се изправете и леко раздалечете краката. Свийте коленете и започнете да клякате. Ръцете ви трябва да са успоредно на пода. Бройте до 20 и се върнете в началната си поза. Повторете в няколко серии.

След това легнете на пода с корем надолу. Ръцете трябва да са успоредно на тялото и опрени на пода. Вдигнете единия си крак нагоре и на високо, доколкото можете. След това бавно го свалете към пода и повторете с другия крак.  Ако имате сили, може да вдигнете и двата си крака заедно нагоре.

Третото упражнение е отново от изправено положение. Разтворете краката на ширината на таза. Изнесете единият крак напред и приклекнете, докато коляното на другия крак опре пода. След това сменете краката.



В ритъма на щастието

В ритъма на щастието

За музиката, за спокойствието и начините, чрез които да помогнем сами на себе си, разговаряме с Лилия Ахтарова, директор на Музикотерапевтичен институт - София.
Водна гимнастика за всеки

Водна гимнастика за всеки

Пролетта чука на вратата и все повече хора се замислят за това как ще изглеждат на плажа само след няколко месеца. За водната гимнастика и ползите от нея, разговаряме с треньорката Габриела Панайотова.
Бъдете център на света си

Бъдете център на света си

Кога се извъртя една година и пак наближава 8 март. Това е хубав повод дамите да се замислят за себе си. На какво да обърнат внимание, попитахме проф. Захарина Савова.

Филър – що е то?

Филър – що е то?

Да сме красиви, по-млади, с идеална кожа – това е мечтата на много от нас. Може ли да стане, как, кои са плюсовете и минусите, разговаряме вижте сега.
Бягането - лекарство за модерния живот

Бягането - лекарство за модерния живот

За рисковете от маратона и ползите от бягането в умерени граници, обяснява физиотерапевтът Димитрина Сивкова.
Да се влюбиш за 60 секунди

Да се влюбиш за 60 секунди

Как да открием любовта, как да я възродим за нас лично, има ли универсални рецепти или поне някакви правила, точно на "Св. Валентин" попитахме проф. Захарина Савова.

Тенисът ни прави по-умни

Тенисът ни прави по-умни

Гришо вдъхновява мнозина да последват примера му. За ползите и вредите, за важните неща, които трябва да знаем за тениса, се обърнахме към д-р Мариета Караджова.
Четири диети за перфектна фигура

Четири диети за перфектна фигура

Времето бавно се затопля и пролетта чука на вратата. Експертите съветват именно сега да започнем с премахването на излишните килограми от зимните месеци. 

Езикът на цветовете

Езикът на цветовете

Цветът на 2018-а година е ултравиолетовото. Какво означава и как ни влияят цветовете, попитахме Елица Великова. Тя е арт терапевт и психолог.
Храната - начин на употреба

Храната - начин на употреба

Можем ли да се пристрастим към храненето? Каква е връзката му с чувствата ни и възможно ли е храната и щастието да бъдат със знак за равенство? Попитахме проф. Захарина Савова.
1 2 3 4 5 ... 6 »

 

 

ОНКОЛОГИЯ

ИН ВИТРО

НЕВРОЛОГИЯ

КАРДИОЛОГИЯ

 

Кои са болниците, където може да намерите помощ в случай на нужда, може да научите тук. 

Този месец на вашите въпроси отговарят специалистите от Болница "Тракия" в Стара Загора.

СПРАВОЧНИК
Адекватни ли са заложените параметри в проекта за нова здравна карта на МЗ?

Април 2018