НОВ РУНД

Семерджиев vs. прокуратурата: Няма да издържите в съда

04-04-2017 15:46
Кой е работодателят на Асена Стоименова, пита в ново отворено писмо министърът Семерджиев vs. прокуратурата: Няма да издържите в съда
Clinica.bg

press@clinica.bg
Престрелката между Илко Семерджиев и „Антикорупция” продължава. След като ръководителят на специализираното звено в прокуратурата Румяна Арнаудова тази сутрин обяви, че няма умишлена атака срещу служебния министър, преди минути от пресцентъра на Министерство на здравеопазването (МЗ) излязоха с официална позиция. Clinica.bg я публикува едно към едно.

Във връзка с продължаващите свободни интерпретации на казуса с повдигнатото обвинение на министъра на здравеопазването, пресцентърът на МЗ разяснява:

Първото, което трябва да се знае е, че министърът на здравеопазването е работодател на директора на ИАЛ и уволнението не е заплаха, а правомощие, което може да бъде упражнено по целесъобразност, включително и без обяснения, на основание чл. 19а от Закона за администрацията. В крайна сметка, въпреки че на 27.03.2017 г. директорът на ИАЛ не е подал доклад до министъра по случая, вкл. и за твърдяното наличие на конфликт на интереси, такова уволнение не е извършено. Това показва, че подобна заплаха не е съществувала, напротив – имало е изискване към директора да изпълнява длъжностните си задължения, които във времето не са били реализирани ефективно и коректно. Що се касае до твърдението, че министърът може „да направи и други неща“, това също е част от неговите правомощия, а именно да възложи например проверка от инспектората на МЗ, каквато от 2014 г. не е правена в ИАЛ.

Второ – установяването на наличие на конфликт на интереси не е от компетенциите на директора на ИАЛ. Това се установява от Комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси (КПУКИ), а не в Гугъл или в Търговския регистър.

Трето – още преди три години г-жа Асена Стоименова е отстранила заемащия длъжността зам.-директор на ИАЛ и оттогава досега такъв не е назначаван, въпреки изричния регламент в Устройствения правилник на агенцията, което предизвиква въпроси, на които няма отговор. Тъй като директорът на ИАЛ не предприема инициатива, а министърът съгласно чл.5 ал.4 от УП на ИАЛ следва да съгласува назначението на зам.-директор, е напълно нормално точно министърът да инициира разговор. В противен случай дейността на ИАЛ, освен еднолично управлявана, е и в нарушение на чл.5 ал.5 и ал.6, които регламентират, че правомощията на директора на ИАЛ могат да бъдат изпълнявани изцяло или по делегация единствено от зам.-директор. Това означава, че считано от 2013 г., времето, в което директорът на ИАЛ е бил в отпуск, болнични, командировки и др., институцията е била управлявана незаконосъобразно и издадените през това време административни актове са атакуеми. Няма министър, който да е достатъчно отговорен към задълженията си и да не санира този очевиден факт на нарушение на УП на ИАЛ.

Четвърто – не става ясно защо директорът на ИАЛ, вместо да докладва на министъра съгласно поставеното изискване, пише сигнали до прокуратурата.

По този повод д-р Семерджиев заявява: Остава неясно дали г-жа Стоименова схваща работодателя си като заплаха, а прокуратурата като защитник, но ако е така, остава въпросът „защо“ и „кой“ всъщност е нейният истински работодател. Отговори има, но на тях публичност няма да се даде. Това е вероятната причина с казуса да се занимава Специализираното звено „Антикорупция“ - очевиден опит делото да остане непублично, а истината скрита. На всеки гражданин на демократична държава обаче, независимо от заеманата в момента длъжност, трябва да му е ясно, че фактите и истината никога не могат да бъдат скрити завинаги. Моята прогноза е, че производството или ще бъде прекратено поради липса на доказателства и защото е ясно, че няма да издържи в съда, или ще бъдат потърсени други поводи за отправяне на нови обвинения с цел компрометиране. На всички, които ми имат доверие, искам да заявя – не съм ви подвел, не съм направил нищо нередно, върша си работата професионално, отговорно и смело. Така ще продължа и занапред.


Здравната каса влиза в дългова спирала

Здравната каса влиза в дългова спирала

За първи път от години, през тази бюджетът на здравната каса няма да стигне, защо се стигна дотук, какви мерки са нужни, за да се сложи ред в системата, попитахме проф. Петко Салчев.

1/3 от надлимитните приходи са в София

1/3 от надлимитните приходи са в София

Най-много са средствата над бюджета по здравна каса на "Пирогов", следван от "Софиямед" в столицата и "Сърце и мозък" в Плевен
Повече са минали профилактичен преглед

Повече са минали профилактичен преглед

През полугодието на тази година броят им е нараснал със 103 хиляди в сравнение със същия период на миналата година

Улеснен достъп до лечение на пациентите с ревматични заболявания

Улеснен достъп до лечение на пациентите с ревматични заболявания

Навременен и лесен достъп до лечение е основната цел на инициативата, която представя основните социални, икономически и административни трудности и последици от лечението на ревматични заболявания в България, казва Калина Михайлова
Дават още 26 млн. за надлимитна на болниците

Дават още 26 млн. за надлимитна на болниците

Така неразплатената им дейност към момента остава да е едва 78 млн., а резервът на касата се стопи до 50 млн.
Засилват контрола върху недекларирания труд

Засилват контрола върху недекларирания труд

Ще се следи по-стриктно за здравето и безопасността при работа чрез проект за 10 500 000 лв., съобщиха от ГИТ
Съдът вкарва системата в още по-задънена улица

Съдът вкарва системата в още по-задънена улица

За първи път от години, през тази бюджетът на здравната каса няма да стигне, за да покрие разходите за болнична помощ и то с много. Защо се стигна дотук, какви мерки са нужни,  попитахме д-р Стефан Константинов. 

Общинските болници не са срещу субсидиите от НЗОК

Общинските болници не са срещу субсидиите от НЗОК

Ние не искаме да се махне Методиката за даването им, а да се променят критериите в нея, защото сега са много субективни, казва д-р Неделчо Тотев
Отвориха финансирането за амбулатории

Отвориха финансирането за амбулатории

МЗ разполага с 13 млн. за ремонт или създаване на нови структури, таванът за всяка една е до 43 643 лв.
2066 лв. минимална заплата за сестра

2066 лв. минимална заплата за сестра

Това предлагат здравните власти, за да осигурят възнагражденията в психиатриите и спешна помощ те са поискали 6.6 млн. повече за 2025 г.

1 2 3 4 5 ... 535 »
Видео преглед

По следите на здрaвната реформа с clinica.bg

СПРАВОЧНИК
Ноември 2024 Предишен Следващ
Close Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки. Политика за бисквитките Съгласен съм