Няма да ни питат доволни ли сме от лечението
.jpg)
НЗОК да анкетира пациентите дали са доволни от лечението при джипи, специалист или болница, предвиждаше наредбата. Идеята на предишното ръководство на Министерство на здравеопазването (МЗ) бе да я внедри още от началото на 2016 г. И резултатите от допитването да се обвържат с финансирането от обществения фонд. Така, при недоволство от пациентите, Касата да може да прекъсва договора си с даден лекар или клиника.
Съсловието обаче беше против наредбата, боейки се, че развързва ръцете на НЗОК да налага санкции след субективни решения.
Един от мотивите на ВАС да отмени наредбата е, че няма финансова обосновка как социолозите ще събират и анализират данните при проучване на удовлетвореността на пациентите. „Не е ясно какви са предвидените ограничения и мерките относно оптимизиране на разходите, дали е възможно и от кои разходни пера в бюджета на НЗОК биха могли да се отделят такива средства, които с оглед на значителния обем на проучванията, предвидени в Методиката, с висока степен на вероятност ще са в значителни размери“, отчитат съдиите. Предвид изложеното, допуснати съществени процедурни нарушения налагат цялостна отмяна на оспорената Наредба и постановеният от първата инстанция резултат се споделя от касационния състав“, е заключението на ВАС.

Днес решават за лечението в чужбина

Отменен е и стандартът по очни болести

Защо са нужни медицинските стандарти
Те гарантират качеството, има ги в много държави, казват от министерство на здравеопазването

ВАС осъди лимитите

И здравната карта остана в историята

ВАС гледа наредбата за лечение в чужбина
На 2 октомври предстои делото за медицинския стандарт по очни болести

Окончателно: Подборът на болници падна

Падна и стандартът по ендокринология

Санкциите на касата незаконни
Пловдивският съд ги обяви за нищожни до 1 април тази година, чакат решението и на ВАС
