коментар

Пускат дистанционни училища от октомври

27-08-2020 14:40
Ще се пишат текущи оценки и отсъствия по време на е-обучението, казва министърът на образованието Красимир ВълчевПускат дистанционни училища от октомври
Силвия
Силвия
Николова
silnikol@gmail.com
По-малко от месец преди началото на новата учебна година със сигурност е ясно, че тя ще започне присъствено, като това е особено належащо за учениците в началния курс. Възможно е обаче обучението да се извършва и дистанционно, когато ситуацията го наложи. Как ще става това и опасно и ли е заседяването на децата продъжително време пред екрана, та дори и с образователна цел, разяснява министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
Независимо, че учебната година ще започне присъствено, има възможност и за обучение в електронна среда. Няма голяма разлика между обучението в електронна среда и дистанционното обучение. И в двата случая то се осъществява от разстояние и електронно. При обучението в електронна среда ученикът запазва формата и класа си, докато при дистанционното обучение той избира друга форма и сменя и класа си. Това е различна организация на учебния процес. Той може да остане в училището Х, но временно ще се обучава в обучителния център, който е в училището У. В Закона за средното образование е записано, че дистанционната форма е за учениците от пети до девети клас.


За разлика от миналата учебна година обаче,

електронното обучение ще бъде свързано с текущи оценки и отсъствия. Тези неща са важни като инструмент, чрез който учителите мотивират учениците по-активно да се включат в образователния процес. От друга страна ще превърнем 15 - 20 училища в центрове за дистанционна форма на обучение. Един такъв център ще може да обхване ученици от много училища, дори от повече от една община и област. Надяваме се тази възможност да стартира в началото на октомври. До тогава ще проучим колко ученици желаят да се включат в нея. Родители вече се интересуват. Учениците обаче, като цяло, искат да учат присъствено, да са със своите съученици и учители, дори ако се наложи да минат on line, пак да са с тях. 

При дистанционното обучение

следва включване в друго училище, та дори и настоящото да не е сменено формално. Това поставя въпроса за реинтеграцията при връщането на ученика в неговата си паралелка. Не може да се каже коя от двете е-форми е по-добра или по-лоша. Те имат различни предимства. Ние се опитваме да направим максимален компенсаторен пакет и независимо каква е формата, да има колкото се може допълнително взаимодействие с учителите. Надяваме се родителите да изберат присъственото обучение. От тях само 16% предпочитат децата им да са на училище дистанционно по време на пандемията.


В начален етап усвояването на базовите

компетентности, заложени в учебните програми, не е ефективно без прякото взаимодействие с учителя. Тук законодателят е намерил баланс. През пролетта бяхме в такава ситуация, че дори първокасниците трябваше да се включат в обучение в електронна среда. Присъственото обучение е най-доброто. Втората добра алтернатива е синхронното дистанционно обучение, но не и за децата в първи и втори клас, когато те се учат да пишат на ръка. Тогава те извършват и много други неща, които предполагат подкрепа от страна на учителя. В някои случаи ще ги подкрепят и родителите, но да не забравяме, че сред тях има и такива, които не могат да го направят, защото

самите те са неграмотни.

По тази причина няма да предложим подобна промяна в Закона за училищното и предучилищното образование. Проучване на учени от БАН и изводите от него сочат категорично, че колкото по-малки са децата, толкова повече трябва да бъдат ограничавани от ползването на електронни устройства. Нещо повече, в предучилищна възраст това трябва да бъде сведено почти до нула. Ползването на такива устройства и взаимодействието с екрани пречи на образуването на мозъчната кора и на мозъчните връзки, на интелигентността. Освен това, страда

комуникативната компетентност.

След 12-годишна възраст е допустимо използването им, но за непродължително време. Застояването пред устройствата води до психични проблеми, намалена двигателна активност и затлъстяване. Същевременно то пречи на развитието на множествената, както и на комуникативната интелигентност. На екрана децата четат по-повърхностно. Когато пишат на устройство, те използват по-малко думи и повече емотикони, което пречи на социално-емоционалното им развитие.

Като се имат предвид всички тези минути, ясно е защо се препоръчва присъственото обучение в училище.


Двама шестокурсници със стипендии

Двама шестокурсници със стипендии "Тонев"

Бетина Топалова и Григор Генчев от МУ-Пловдив са тазгодишните победители, съобщиха от висшето училище
Дариха литература на 4 езика на МУ-Пловдив

Дариха литература на 4 езика на МУ-Пловдив

Специализираните издания, от които най-старите са от XIX век, вече са в Музея на медицината към висшето училище, съобщиха оттам
Нов декан в МУ-Варна

Нов декан в МУ-Варна

Проф. Теодора Димитрова поема Факултета по обществено здраве на висшето училище, тя бе избрана от Общото му събрание с категорично мнозинство
МУ-Варна записва кандидат-студенти

МУ-Варна записва кандидат-студенти

Онлайн приемът на документи за медицина, фармация и военен лекар е до 30 юни
Признание за Ендоскопския център на МУ-Плевен

Признание за Ендоскопския център на МУ-Плевен

Звеното получи положителна акредитация от Американския колеж на хирурзите, съобщиха от висшето училище
МУ-Пловдив с приз от помощник-фармацевтите

МУ-Пловдив с приз от помощник-фармацевтите

Факултетът по обществено здраве на висшето училище бе удостоено с почетен знак, съобщиха оттам
И НСА приема документи от днес

И НСА приема документи от днес

За втора учебна година НСА ще обучава студенти в специалността „медицинска сестра"
МУ-София записва за редовни изпити

МУ-София записва за редовни изпити

Подаването на документи онлайн започва от днес 10 юни и ще продължи до 25 юни
МУ-Плевен изпитва по биология утре

МУ-Плевен изпитва по биология утре

На препитването на 8 юни ще се явят кандидат-студентите за бакалавърските специалности, съобщиха от университета
Контактна група се заема с финансирането на висшето

Контактна група се заема с финансирането на висшето

Как да се промени то ще обсъждат представители на МОН и Съвета на ректорите, съобщи образователният министър Галин Цоков
1 2 3 4 5 ... 556 »
Видео преглед

По следите на здрaвната реформа с clinica.bg

СПРАВОЧНИК
Какво очаквате от новия парламент в здравеопазването?

Юни 2024 Предишен Следващ