Стартира програмата за запазване на местата на работещите в двата сектора, обясниха от Агенцията по заетостта .jpg)
Clinica.bg
press@clinica.bg
Стартира нова програма за компенсации на работодатели, съобщиха от Агенцията по заетостта. Oчаква се чрез нея да се запазят местата на 22 хил. работници от сферата на транспорта и туризма, засегнати от кризата с КОВИД-19. Средствата се отпускат по проект „Краткосрочна подкрепа за заетост в отговор на пандемията от COVID-19. Той цели да продължи ограничаването на негативните социално-икономически последици от пандемията.
Стартира нова програма за компенсации на работодатели. Oчаква се чрез нея да се запазят местата на 22 хил. работници от сферата на транспорта и туризма, засегнати от кризата с КОВИД-19. Средствата се отпускат по проект „Краткосрочна подкрепа за заетост в отговор на пандемията от COVID-19. Той цели да продължи ограничаването на негативните социално-икономически последици от пандемията.
aaa
За изплащане на помощта могат да
aaaa
кандидатстват от днес 3 юли работодатели и самоосигуряващи се от сектор туризъм и транспорт, които са декларирали намаляване на приходите от продажби с не по-малко от 20 на сто през месеца, предхождащ този на подаване на заявлението по проекта. Компенсациите на бизнеса се изплащат за всеки работник, служител или самоосигуряващо се лице, на което ще бъде запазена заетостта за допълнителен период, равен на половината от периода, за който се изплащат компенсации. Размерът на помощта е 290 лв. Сумата включва 189 лв. за работника, както и дължимите данъчни и осигурителни вноски за сметка на осигурителя и осигуреното лице.
aaaa
Компенсациите се изплащат за цял календарен месец,
aaaa
считано от 1 юли, за не повече от шест месеца. Подробно описание на процедурата за кандидатстване, съдържаща условията, изискванията, реда и начина за кандидатстване, както и образците на документи може на намерите
ТУК. Бюджетът на проекта е 40 000 000 лв. и предвижда подпомагане на работодатели от сферата на транспорта и туризма, които попадат в конкретно посочените допустими сектори. Разходите по изпълнението на проекта се финансират по линия на Европейския социален фонд и националния бюджет на България.
Кандидатите за изплащане на компенсации по проекта
могат да подават документите си по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/ или чрез лицензиран пощенски оператор и при невъзможност за ползване на първите два варианта – на място в съответната дирекция „Бюро по труда". Агенцията по заетостта обръща внимание, че заявлението и документите за изплащане на компенсации трябва да се подават към Дирекция „Бюро по труда", обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите, независимо от начина на подаването им! Препоръчително е, работодатели и самоосигуряващи се лица, които осъществяват дейност на обекти на територията на Столична община и извън нея, да подават документи за кандидатстване в дирекция „Бюро по труда", която обслужва територията на обекта/тите извън София. Всички териториални поделения на Агенцията по заетостта в страната са на разположение за въпроси и допълнителна информация на кандидати, запознали се с публикуваните документи за процедурата за кандидатстване и изплащане на компенсации за запазване заетост на работници/служители в сферата на транспорта и туризма.