Два пъти в годината всеки човек с редовни здравни вноски има право да смени личния си лекар. Това може да стане от 1 до 30 юни и от 1 до 30 декември.
Изборът на ново джипи се прави с регистрационна форма, която може да се разпечата от интернет страницата на здравната каса (НЗОК). Формулярът е поместен в секция „Вие питате". При смяната на джипи не е необходимо досегашният лекар да бъде информиран от пациента, тъй акто това става по служебен път. Желаещият да си избере нов лекар трябва само да впише своите лични данни във формуляра за смяна.
От своя страна новото му джипи трябва да попълни своите лични данни и тези на практиката, в която работи. Вписва се и датата, на която здравноосигуреното лице е направило новия избор. Оттам нататък пациентът може да ползва услугите на новия си личен лекар. Той обаче трябва да му предостави извлечение с копия от медицинската си документация. Те се изготвят от предишния личен лекар. Хронично болните пациенти предоставят на новото си джипи за попълване своята рецептурна книжка.
Здравноосигурените, обърнали се инцидентно по повод на остро състояние към лекар от лечебно заведение за първична извънболнична помощ в друго населено място, не заплаща за извършения преглед, казват от НЗОК
Сред тях са може ли лекар да преглежда дете без присъствието на родител, платено ли е ваденето на кърлеж и безплатен ли кръвният тест за алергии, казват от касата
За хората над 18 години дейностите, които поема здравната каса са две - пломба или вадене на зъб, като пациентът дава още 4 лв., разясняват от институцията
Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки. Политика за бисквиткитеСъгласен съм