коментари

Скъса се връзката лекар-пациент, а не трябваше

28-11-2019 14:47
Гергана
Гергана
Добрева
kapry@abv.bg
Скъса се връзката лекар-пациент, а не трябвашеДетското здравеопазване трябва е приоритет на приотиретите, каза Веска Събева, председател на Асоциацията на родителите на деца с епилепсия
Интензивното отделение на СБАЛ по детски болести „проф. д-р Иван Митев" спря прием на деца, които се нуждаят от интензивно лечение. Причината е, че всички реаниматори са напуснали, а единственият останал е в отпуск. До тук се стигна след смъртта на 3 годишния Александър, който почина от хеморагична пневмония. Родителите обвиниха медиците за смъртта на детето си, а премиерът поиска директорите на трите лечебни заведения имащи отношение по случая временно да бъдат отстранени. Напрежението в Педиатрията, обаче не е от днес. Още през лятото, лекари излязоха на протест и поискаха специален статут на единствената болница по детски болести у нас, който да осигури финансова независимост и по – високи заплати на работещите в нея. Сега спешният прием на малки пациенти се осъществява в УМБАЛСМ „Н. И. Пирогов", Национална кардиологична болница и УМБАЛ „Александровска". Родителите могат да бъдат спокойни, че няма да оставим нито едно дете без необходимата в пълен обем медицинска помощ, обеща министърът на здравеопазването Кирил Ананиев. По темата потърсихме за коментар Веска Събева. Тя е председател на Асоциацията на родителите на деца с епилепсия.
Детското здравеопазване трябва да бъде приоритет. А се оказва, че то не е така. Смятам, че не просто трябва да е приоритет, а да бъде приоритет на приоритетите. И аз бих отишла да помагам, за ремонт на отделение, за да не пада мазилка върху главите на децата. Така както го направиха много родители, събраха средства за ремонт на отделението по нефрология. Но това ли е работа на родителите, те да правят ремонт в болница.

 

Там работят изключителни специалсити

И трябва да бъдат поставени в условия, в които да работят спокойно. Това което се случи сега не е хубаво. На лекарите не им издържаха нервите. Когато стане някакъв инцидент, всички се нахвърляме върху тях, без да се замисляме. Без дори да търсим вината и в себе си. Случвало се е да недооценяваме оплакванията на децата си, не казвам, че в този случай е така. Когато стане вече сериозно едва  тичаме на лекар. Просто си мисля, че това се част от народопсихологията ни, да казваме: Айде нищо ти няма, ще ти мине. И когато дойде лошото, винаги да обвиняваме другите и никога да не търсим вината в себе си. Пак подчертавам, не казвам, че в този трагичен случай е станало така.

И в други болници има детски отделения

Въпреки това смятам, че в Педиатричната болница работят най-големите специалисти. Там лекарите гледат децата още от раждането им. Някои от пациентите им буквално израстват пред очите им, до 18 годишна възраст. Други пък медици, на децата от Асоциацията на която съм председател, остават консултанти за цял живот. Доверието, между лекар и пациент, което се изгражда в годините е много важно. В момента то е много нарушено. Това е процес, който в годините наблюдавам. Връзката лекар- пациент е прекъсната, което не е редно да се случва. Така стана, защото превърнахме здравеопазването в клинични пътеки. Колкото и да се опитват лекарите да обясняват на родителите, че не могат да задържат пациент докато се оправи, защото ще бъдат санкционирани, родителя не може някак да го възприеме. 


И е прав, защото детето му  е болно,

а след като държавата е поела грижите за децата, след като родителят си плаща редовно здравните вноски разчита, че когато има нужда ще получи каквото трябва. А какво се получава на практика, родителите са безсилни и лекарите също. Безсилни са да помогнат когато трябва, защото се нарушават написани правила  и ще бъдат санкционирани. Може да ви звучи много философски, това което казвам, но то е житейската истина. Много неща се натрупаха и много огорчение у всички, а не трябва да е така.



Ново заявление за пренасяне на покойник

Ново заявление за пренасяне на покойник

С него се дава съгласие Регионална здравна инспекция да обработва, съхранява и архивира личните данни на заявителя
БЛС даде мандат за подписване на НРД

БЛС даде мандат за подписване на НРД

209 гласуваха за, 22 против и 8 се въздържаха
Никой не е водил дебати да затруднява хронично болните хора

Никой не е водил дебати да затруднява хронично болните хора

Текстът който предизвика напрежение не беше обсъждан на ниво надзорни съвети или управител на НЗОК с представители на ръководството на БЛС
322 медици са обучени по ПУЛСС

322 медици са обучени по ПУЛСС

Проектът се финансира с европейски средства, припомнят от МЗ
НЗОК се разплаща с чуждите каси

НЗОК се разплаща с чуждите каси

До края на годината ще изчистим просрочията, каза председателят на Надзорния съвет на НЗОК Жени Начева
Средно 14% ръст за 251 пътеките (ОБНОВЕНА)

Средно 14% ръст за 251 пътеките (ОБНОВЕНА)

БЛС се разбра с НЗОК за лекарствата на хронично болните, няма да има ощетени пациенти
По-високи цени за интензивна грижа

По-високи цени за интензивна грижа

Промяната ще засегне отделенията в КАИЛ и ОАРИЛ, в които са най-тежко болните, казва д-р Иван Маджаров
НЗОК: Няма да има ощетени пациенти

НЗОК: Няма да има ощетени пациенти

На 13 декември НС на НЗОК ще разгледа проект на НРД 2020 - 2022,изготвен в резултат на двустранните преговори с БЛС, обясниха от институцията
УМБАЛ Бургас с доклади на Световния конгрес по ортопедия

УМБАЛ Бургас с доклади на Световния конгрес по ортопедия

Болницата ще покаже два иновативни метода на реконструктивна хирургия при травми на рамо и лечение на фрактури
Текстове от НРД ограничават пациентите и затрудняват лекарите

Текстове от НРД ограничават пациентите и затрудняват лекарите

Надявам се здравият разум да надделее и това да не попречи на подписването на Националния рамков договор, казва д-р Николай Брънзалов
1 2 3 4 5 ... 186 »

Този месец на вашите въпроси отговарят специалистите от Болница "Тракия" в Стара Загора.

СПРАВОЧНИК
Декември 2019